Ziezo, ik ben bezig met het maken van een profielendatabase op Solidworks. (maken van schetsen volgens normen voor mechanisch gelaste onderdelen). Hiervoor heb ik per profiel een woorddocument met de maatnormen van elk profiel. Ik zou dit document graag in de schetseigenschappen willen zetten, zodat elke gebruiker erop kan klikken om dit document te openen als ze het willen bekijken.
Voor alles wat gestandaardiseerd is, gebruik ik het hulpprogramma LOCALHELP (uit de mycadtools-suite).
Dit voegt een tabblad (aan de rechterkant) toe in SolidWorks en verwijst naar verschillende bestanden (pdf, Words, Excel,......) van ons netwerk, allemaal toegankelijk met een enkele klik vanuit SolidWorks.
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, waardoor ik verschillende manieren heb kunnen leren om dit probleem op te lossen. Maar zelfs na contact met CADWARE zou er geen oplossing mogelijk zijn om aan mijn verwachtingen te voldoen.
Wat je nodig hebt, is wat Aurélien uitlegde: U kunt een hyperlink naar een webpagina invoegen (basislink), maar u kunt ook verwijzen naar elk bestand dat op uw netwerk is opgeslagen (dat is wat u wilt als ik het goed heb begrepen)