Kan een Word-document worden gekoppeld in de eigenschappen van een schets?

Hallo

Ziezo, ik ben bezig met het maken van een profielendatabase op Solidworks. (maken van schetsen volgens normen voor mechanisch gelaste onderdelen). Hiervoor heb ik per profiel een woorddocument met de maatnormen van elk profiel.
Ik zou dit document graag in de schetseigenschappen willen zetten, zodat elke gebruiker erop kan klikken om dit document te openen als ze het willen bekijken.

Is dit mogelijk? Bij voorbaat dank

Hallo

Hoe ziet je Word-bestand eruit?

Kun je geen notitie invoegen met een copy-paste van je woord?

Hallo

Heeft u EPDM? Omdat het gemakkelijk te doen zou zijn via deze software

Persoonlijk, voor de profielbasis, doe ik het met Excel

Zie deze link

In feite is mijn doel om een hyperlink in de eigenschappen van de schets te plaatsen, zodat ik met één klik mijn Word-bestand (Datasheet) kan openen

Hallo

Er is de oplossing om de Conseption-werkmap te gebruiken waarin u WORL-, Excel- of PDF-documenten kunt slepen en neerzetten.

Vriendelijke groeten.

classeur_de_conseption.jpg
7 likes

Bedankt OBI WAN, het is een oplossing die ik niet kende. Maar na het proberen, belast dit mijn dossier te veel. ( 213KB tot 1930 KB )

En door een hyperlink in te voegen?

http://help.solidworks.com/2013/French/SolidWorks/sldworks/c_hyperlinks_in_notes.htm

hypertext.jpg
4 likes

Voor alles wat gestandaardiseerd is, gebruik ik het hulpprogramma LOCALHELP (uit de mycadtools-suite).

Dit voegt een tabblad (aan de rechterkant) toe in SolidWorks en verwijst naar verschillende bestanden (pdf, Words, Excel,......) van ons netwerk, allemaal toegankelijk met een enkele klik vanuit SolidWorks.

Het bewijs in foto's hier:

capture_localhelp.jpg

@flegendre, dus het hulpprogramma past de ter beschikking gestelde bestanden aan de open ruimte aan?

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, waardoor ik verschillende manieren heb kunnen leren om dit probleem op te lossen. Maar zelfs na contact met CADWARE zou er geen oplossing mogelijk zijn om aan mijn verwachtingen te voldoen.

Dank u en tot ziens:)

2 likes

Wat je nodig hebt, is wat Aurélien uitlegde:
U kunt een hyperlink naar een webpagina invoegen (basislink), maar u kunt ook verwijzen naar elk bestand dat op uw netwerk is opgeslagen (dat is wat u wilt als ik het goed heb begrepen)

1 like