Kan een planformaat gekoppeld worden aan een printformaat?

Hallo

Zoals de titel al zegt, zou ik graag mijn tekenformaten willen kunnen koppelen aan mijn printformaten.

Het doel is om niet langer alle printparameters voor elke opname te hoeven aanpassen.

Bij voorbaat dank.

Ik zou in principe hebben gezegd dat als u in uw modellen uw afdrukformaat configureert, het moet worden opgeslagen. (Maar dit om te controleren)

Want onze werkwijze is als volgt: Eén tekenmodel per formaat, A4, A3, etc.

En sinds enige tijd maak ik een macro voor afdrukken die automatisch de grootte van het achtergrondplan detecteert om op A4, A3, enz. te passen. (In het geval dat we meerdere vellen hebben met verschillende formaten)

3 likes

Hallo

KVuilleumier heeft gelijk, u moet de afdrukinstellingen voor elk planmodel voorbereiden voordat u ze opslaat. Voor eerdere plannen wordt echter geen rekening gehouden met bijgewerkte parameters. 

Hallo

Anders drukt u af en gebruikt u de lay-out en gebruikt u de instellingen van dit document en schaalt u 100%, het zou moeten werken zoals het is... Thuis werkt het, je hoeft niet te kiezen voor A4 of A3 horizontaal of verticaal. . 

Hallo

Dat is inderdaad wat ik heb gedaan, ik heb de plansjablonen ingesteld op basis van het gewenste afdrukformaat en de printer in kwestie (omdat we een plotter hebben voor A0,A1,A2 en een printer voor A3,A4).

Het probleem doet zich voor bij oude plannen die niet volgen.

KVuilleumier heeft u de mogelijkheid om ons uw macro te sturen die de foto's detecteert?

Dat zou het probleem van de oude plannen moeten oplossen, toch?

Hallo, als je de MyCad-tool hebt, gebruik dan power print of easy print!

3 likes

Hallo

Voor oude plannen kunt u ze opslaan in PDF, die automatisch het formaat detecteert.

Het snelste is via een Marco die zich registreert en daarbij de PDF opent, dan hoef je alleen maar op de printknop te klikken.

persoonlijk is dat wat ik doe, het vermijdt het afdrukken van een A3 liggend plan op een A4 staand vel :-).

1 like