Foto's bekijken

Hallo

Kan iemand mij vertellen hoe ik de schaduwen in photoview kan versterken?

Laat het me uitleggen, ik gebruik een achtergrondafbeelding waarop ik mijn 3D invoeg, ik weet dat ik de schaduwen in een parameter kan aanpassen, maar in de uiteindelijke weergave zijn ze niet zo donker als de schaduwen van de foto, wat een gebrek aan realisme veroorzaakt.

Weet iemand hoe ze te versterken?

Bedankt

Is het niet genoeg om een licht van het type "spot" toe te voegen?

Edit: De kwaliteit van de uiteindelijke weergave telt ook "maximaal, optimaal etc.. "Hoe hoger de kwaliteit, hoe beter de schaduwen worden weergegeven

Heeft u een afdruk van de uiteindelijke weergave?

1 like

Ik heb soortgelijke problemen, maar minder uitgesproken sinds ik mijn scherm heb gekalibreerd. Mijn aanpassingen zijn nu realistischer, omdat ik merkte dat de afbeelding gemaakt door photoview hetzelfde probleem heeft als een afdruk (zoals het blauw op het scherm dat niet die van de afdruk is).

Omdat ik op mijn station, dat solidworks heeft, ook grafische software heb, was het gemakkelijker om te kalibreren. Ik weet niet of daar onafhankelijke software voor is. 

De grafische kaart kan ook spelen, want voor hetzelfde model merkte ik verschillen tussen mijn oude Quadro 600 en mijn huidige 2000.

2 likes

U kunt het vermogen van uw spot- en/of richtlampen verhogen, maar ook het omgevingslicht verlagen.

Hier is een snelle test door alleen op de genoemde parameters te spelen.

essai1.jpg
3 likes

Ik zou ook zeggen om een licht toe te voegen (spottype bijvoorbeeld). In de instellingen van je lamp, in het tabblad Photoview, moet je er natuurlijk aan denken om het vakje "Ingeschakeld in PhotoView 360" aan te vinken en vervolgens moet je het vakje "Schaduwen" aanvinken. Hiermee heb je toegang tot de schaduwinstellingen: de straal voor de "fade" rond je schaduw (scherpe of wazige schaduw) en de kwaliteit van de schaduw.

2 likes

Hallo

Dank u voor uw antwoorden.

Wat de kwaliteiten betreft, heb ik alles al tot het uiterste gedreven, Bart.

Ik ga het antwoord testen, het antwoord van Freeman om te zien wanneer ik 5 minuten heb. Meneer Rabbid van het CAD-forum lijkt het me zelfs ;-).

Ik bevestig een scherm met rechts op de roosters de schaduw van de foto en links op het beton de schaduw van mijn 3D.

1.jpg
1 like

Kijk naar deze link tutorial Verlichting onder Photoworks

creëren door @Paul Loury een meester op het gebied van SW

http://www.forum-cao-3d.fr/solidworks-tutoriels/l-eclairage-sous-photoworks-t7162.html

Als je een directionele + een spotlight in de juiste richting zet hoek en hoogte

Ik denk dat je in staat zult zijn om het zwart van je schaduw te vergroten om te testen

https://www.youtube.com/watch?v=lhZ_w4v4rCQ

Na 28 minuten vertelt hij over de diffusie van de schaduw

in de hoop je wat aanknopingspunten te hebben gegeven

@+ ;-)

Je hebt ook deze draad voor het renderen 

http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/rendu-photo-reflets-sur-toutes-les-pieces?page=1

vergeet niet dat SW geen renderlogboek is

De lijst staat op deze com-thread

@+