Een enkel hoeveelheidsonderdeel in de tekening van een assemblage

Hallo

Voor de traceerbaarheid van elk onderdeel, in een tekening, heb ik een stuklijst nodig met elk onderdeel in hoeveelheid 1. Zelfs als mijn assemblage uit meerdere identieke onderdelen bestaat, moet ik één regel per onderdeel in mijn stuklijst hebben met één hoeveelheid.

Is dit mogelijk? Direct in solidworks, want het lijkt mij dat SmartBoom het doet.

Bij voorbaat dank,

Lionel Comte

d.w.z. als een onderdeel in totale hoeveelheid N is, heeft u dan N regels nodig of slechts één regel per component?
In het tweede geval denk ik dat we de hoeveelheidskolom kunnen verbergen en een dummy-kolom kunnen invoegen (die met alleen "1s").

Hallo.

Voor piping en het monitoren van gietnummers moet je helaas ofwel een macro doorlopen die de stuklijst herwerkt, ofwel componentreferenties gebruiken.

Door met de rechtermuisknop te klikken op -> eigenschap --> componentreferentie t, is het namelijk mogelijk om unieke tags toe te voegen die in BOM kunnen worden opgehaald met de componentverwijzingskolom. Als deze kolom aanwezig is, verschijnen er twee identieke componenten MAAR met verschillende componentverwijzingen op twee verschillende rijen van de stuklijst. Je kunt dus 1,2,3 etc... in componentverwijzingen. Aan de andere kant is het vervelend, dus een macro die de componentverwijzingen verhoogt, moet op internet te vinden zijn.