Solidworks multibody onderdeel

Hallo allemaal, hier wil ik gewoon dit stuk in 1 enkel lichaam maken. Ik kan het helemaal niet. Ik kan het ook niet schoonmaken. Ik heb geprobeerd het in verschillende formaten op te slaan, maar niets hielp. Ik ben op SolidWorks 2024.

Hier is het stuk opgenomen in 2022 en ook in montage.
Item 16 2022.SLDPRT (1.1 MB)
Artikel 17.SLDASM (1.0 MB)

Bedankt voor je hulp

Hallo

bijgevoegd is een tutorial die ik een paar jaar geleden heb gemaakt
Maak een onderdeel van een assemblage voor eenvoudige .pdf simulaties (3,8 MB)

1 like

Het voordeel van deze manier van doen; Dit komt omdat het onderdeel dat op basis van het merk wordt gemaakt, gekoppeld blijft aan het merk. Als u een onderdeel in het merk wijzigt, volgt het gemaakte onderdeel met een CTRL-Q of het tweekleurige (rebuild) lampje wanneer het merk wordt geopend.

1 like

Dus het is me gelukt om het deel in 2 lichamen te maken, maar ik denk dat ik het beter kan. Hier zijn de documenten.
3.SLDPRT Test Assemblage (886.6 KB)
Test Assembly 4 2022.SLDASM (444.2 KB)
De gegeven tutorial helpt een beetje, ik bevind me tussen 7 lichamen en meer dan 2 lichamen, maar het is nog niet gek.

Als 2 lichamen niet samensmelten, komt dat omdat ze elkaar niet kruisen. Zorg ervoor dat de overige 2 lichamen ten minste één gebied in contact hebben.

2 likes

Is er geen oplossing ( opnemen onder stap en dan openen in een andere tekensoftware om alles te combineren ? )

Als het deel wordt gemaakt, om lichamen te combineren (op voorwaarde dat ze een gemeenschappelijke ruimte hebben, zoals eerder gezegd), is er de functie... combineren :slight_smile:
Menu invoegen>functies>combineren.

Nou, het probleem is er gedeeltelijk, denk ik. (wat een idee om op solidworks te tekenen) ...

Ik denk dat het meer de manier is die werd gebruikt om het onderdeel te modelleren dan solidworks die misschien niet de meest relevante was.
Nu het zo is gedaan, moeten we de lichamen laten raken, hetzij door een discreet bruglichaam toe te voegen, hetzij door 1 of 2 hoekpunten te verschuiven.

Precisie; Een gemeenschappelijke rand of een gemeenschappelijk hoekpunt (hoekpunt) is geen geldig contactgebied om 2 lichamen te combineren (zie afbeelding). Ze moeten elkaar via 2 gezichten aanraken, of ze moeten elkaar kruisen.

Deze modellen creëren 2 niet-fuserende lichamen:

Deze modellen kunnen één lichaam vormen:

3 likes

Hallo

Waarom begin je niet vanuit de kamer en verbouw je deze op de juiste manier?
Je gebruikt het als een skelet door het in een kamer te plaatsen.

2 likes

Of probeer gewoon op te slaan als en kies het sldprt-formaat.

1 like