Hallo, ik heb een groot probleem met Solidworks, als ik een onderdeel plaats, plaats ik het waar ik wil enz., en zodra ik mijn assemblage opnieuw opbouw, wordt het onderdeel automatisch verwijderd. (zie de video in bijlage). Ik heb het geprobeerd met een ander onderdeel en een andere montage en het is precies hetzelfde. , weet je waar het probleem vandaan komt? En hoe los je het op?
Wanneer u een component in de status "Verwijderen" zet, plaatst SW ook alle componenten ten opzichte van die component in de status "Verwijderen". Is dit bij jou het geval?
Als dit het geval is, moet u deze relaties (beperkingen, geometrische relaties, enz.) wijzigen die deze componenten koppelen aan degene die u wilt verwijderen.
Ik zie dat je het stuk SCOMM003380 <11 11 keer hebt gebruikt> wat betekent dat als je erop klikt je de broodkruimeldraad krijgt die je automatisch de relaties met de andere stukken laat zien en ook eventuele tussenliggende schetsen.
Zodra deze link verschijnt, raadpleeg dan het advies van @jmsavoyat. Wat betreft de configuraties, ik geef "tong naar de kat"
Dit deel heeft slechts 3 beperkingen, één met SCOM003360<1>, één met SCOM003320<1>, één met SCOM003310<1>, en deze 3 stukken zijn niet verwijderd en goed aanwezig. Ik denk dat ik niet helemaal begrepen ben voor de JMSAVOYAT raad .
Dus geen vergelijking als "als die en die toestand" dan "die en die kamer = onderdrukken".
De vergelijkingen zijn eenvoudig, dus geen zorgen aan die kant.
Ofwel een probleem met betrekking tot de weergavetoestand of met een ander onderdeel.
Of een bug in de montage, ik had dit al op een assemblage en om het te verhelpen moest ik een assemblage in de buggy plaatsen en alle assemblageonderdelen erin slepen om de buggy te verwijderen en vervolgens te vervangen door de nieuwe omdat een van mijn onderdelen ook verdween. Ik heb de reden nooit gevonden, maar bevooroordeeld door deze oplossing.
Ik wilde u er alleen aan herinneren dat het verwijderen van een "ouder" component (in termen van ontwerp, positionering, geometrie,...) zou kunnen leiden tot het verwijderen van zijn "onderliggende" componenten in de assemblage en het ongedaan maken van de verwijdering van de bovenliggende component zorgde er niet voor dat de "kind" componenten opnieuw verschenen.
Heeft de anomalie te maken met een configuratieprobleem? Als we de video bekijken, kunnen we zien dat SW het onderdeel als verwijderd beschouwt, aangezien de knop "Verwijdering ongedaan maken" wordt aangeboden bij het klikken met de rechtermuisknop. Het merkwaardige is dat de naam van een "verwijderd" deel grijs moet worden weergegeven en dat het zichtbare/onzichtbare pictogram in het weergavevenster het uiterlijk van een onzichtbaar deel (wit symbool) aanneemt. Maar hier is de naam niet grijs en staat er geen pictogram in de kolom zichtbaar/onzichtbaar. Ook geen pictogram in de kolom met de weergavemodus (wireframed, arced...). Alle andere onderdelen of samenstellingen hebben beide pictogrammen, in overeenstemming met de verwijderde of niet-verwijderde status van het element.
In dezelfde geest: het onderdeel lijkt verschillende configuraties te hebben, aangezien op het moment van reactivering een configuratienaam aan de naam van het onderdeel is gekoppeld, terwijl deze standaard niet bestaat. Dit is niet het geval voor alle andere onderdelen of samenstellingen, waarvan de invoegconfiguraties te allen tijde zichtbaar zijn, zelfs in de verwijderde toestand.
Aangezien het fenomeen optreedt wanneer andere onderdelen of samenstellingen worden ingevoegd, kan worden gedacht dat het probleem wordt veroorzaakt door een anomalie in de assemblage en niet door het ingebrachte onderdeel. Een eenvoudige test: wanneer het onderdeel zichtbaar en toegankelijk is nadat het opnieuw is geactiveerd, kiest u een andere configuratie om te zien of het probleem zich blijft voordoen.
Hallo Ja, ik kan de configuratie wijzigen wanneer het onderdeel actief is, voordat het verdwijnt.
Tegelijkertijd heb ik een ticket gemaakt naar de ondersteuning, en hij vindt het ook heel raar dat het deel is verwijderd maar niet grijs wordt weergegeven. hij heeft thuis wat tests gedaan met mijn meubels en hij kan de bug niet reproduceren, maar hij heeft SWOOD niet op zijn computer geïnstalleerd, dus hij denkt dat het probleem zou komen van de SWOOD-invoegtoepassing.
Er is een bug onder SW2020 SP3.0 (en tot SW2021 Sp5.0): slepen en neerzetten vanuit een Windows Verkenner bugs en genereert dit gedrag (lijkt gerelateerd te zijn aan EPDM in de SPR).
Tijdelijke oplossing: Open het onderdeel in SW EN plaats het vervolgens in het geheel.
Uit het geheugen is er een manier om de bug te beperken (gegeven door hotline visiativ), maar ik weet het niet 100% zeker meer; Het is mogelijk dat het OK is bij de 2e slepen en neerzetten.
Hoe dan ook, zolang er niet meer te zien is van de functies in de kamer, betekent dit dat het dood is.
SOLIDWORKS PDM - Zoeken: Het eerste slepen en neerzetten van een onderdeel vanuit het snelle, geïntegreerde of zelfstandige zoekresultaat naar een open assembly binnen een SW-sessie kan het af en toe niet lukken om het onderdeel toe te voegen. Component niet weergeven in FM-boom. 'Selecteer een configuratie' wordt niet weergegeven. Gereproduceerd met SOLIDWORKS PDM 2020 & 2021, Windows 10 Lijkt een regressie in gedrag te zijn van SOLIDWORKS PDM 2019 en ouder.
Dit probleem heeft zich voorgedaan bij het gebruik van drag-and-drop van een component in het PDM-zoekresultaat in een open SW-sessie. Het probleem is niet altijd reproduceerbaar.
1. Open of maak een assembly. 2. Gebruik de PDM-zoekfunctie (Quick Search, Integrated Search of Standalone search) om onderdeelbestanden te vinden die zich in een andere map bevinden dan de assemblage. 3. Vanuit het zoekresultaat - sleep het onderdeelbestand naar de assemblage. 4. Het is mogelijk dat de eerste toevoeging van de component er niet in slaagt de naam in de Feature Manager-boom weer te geven. - Herhaal dit en het bestand wordt toegevoegd. -Dit lijkt maar één keer te gebeuren en daarna gedraagt het zich normaal. Als u wordt gevraagd een configuratie te kiezen, zal deze correct werken. Zo niet, dan zal het probleem zich voordoen. - Dit lijkt alleen te gebeuren bij het toevoegen van bestanden uit het zoekresultaat. Het werkt prima bij het toevoegen van bestanden vanuit een niet-kluis Windows Verkenner-venster. - Als u de zoekopdracht opnieuw uitvoert, mislukt het eerste slepen opnieuw.
Mogelijke oplossing: Voordat u het bestand naar de SW-sessie sleept, klikt u met de rechtermuisknop op het bestand en selecteert u 'Bladeren naar een nieuw venster' en sleept u het bestand vervolgens vanuit het nieuwe venster naar binnen.