Deel dat niet in het voorbeeldvenster verschijnt

Hallo

Ik heb een probleem met een onderdeel (in weergavestatus 6 ???) dat niet verschijnt als ik om een voorbeeldvenster vraag.

In het ZW-raam heeft deze kamer blauwachtige contouren die de andere kamers niet hebben. Uiteraard komt dit uit deze weergavestatus 6. Hoe ga ik terug naar weergavestatus 1?

Bedankt voor je hulp

probleme_affichage.jpg

Hallo

De blauwe contouren zijn open contouren, dit geeft eigenlijk aan dat uw onderdeel aan de oppervlakte komt, dit is waarschijnlijk de oorzaak van uw probleem.

Mick

1 like

Mick

Het is een stuk opgerold plaatwerk....

Hallo

Ja, zelfde opmerking als mick, het onderdeel heeft geen dikte ter hoogte van de cilinder en daarom is de rendering onzichtbaar.

1 like

Misschien duiden de contouren in blauw op open oppervlakken.

Open je kamer en kijk in de boom en je vindt een oppervlaktehoorn.

Mick

nee, ik begrijp het niet... Zie P.J

cylindre.jpg

We kunnen echter een oppervlaktelichaam in uw boom zien, zie bijgevoegd stuk!!

Een van uw functies kan een geometrische fout maken die dit oppervlak creëert.

Ik raad je aan om de herstelbalk te gebruiken om te zien wanneer je volumelichaam een oppervlak wordt.

Mick

surface.png
1 like

inderdaad Mick, ik heb dit oppervlak dat verschijnt bij het vouwen... Ik begrijp het niet, want ik heb een soortgelijke kamer waar deze oppervlaktefunctie niet voorkomt (P.J)

cylindre2.jpg

Ja, er is geen reden om te buigen om een oppervlak te genereren.

Het is ofwel een bug of een configuratieprobleem (plaatwerkparameter, geometrie die kruist...), helaas, zonder het bestand, zal ik het moeilijk hebben om je meer te vertellen. 

Mick

Hier is het stuk... Bedankt voor je hulp

PNE3004054-6_virole_cuve_pne30.SLDPT

Hallo

Welke versie van solidworks heb je?

Ik denk dat het gewoon een bug is die verband houdt met je SP.

het is SW Premium 2015 - SP5

Nou, mijn SW sloot onverwacht..... en   HHHooo wonder dat de weergave weer normaal is....

Het is onmogelijk om het te begrijpen.....

fin.jpg

Nou, mijn SW sloot onverwacht..... en   HHHooo wonder dat de weergave weer normaal is....

Het is onmogelijk om het te begrijpen.....

fin.jpg
1 like

Raar, raar...

Mooie weergave in ieder geval

Zoals mick zegt

Uitstekende weergave Bravo

Uit pure nieuwsgierigheid weet ik dat het een vervelende fout is, maar ik hou ervan om te leren en te begrijpen

Waar is deze machine voor?

bedankt @+