Bewerkbaar symmetrisch deel

Hallo

Hier is mijn probleem: ik moet een onderdeel van een oud plan modelleren. Het probleem is dat, zoals het is gemaakt, het onderdeel de exacte symmetrie van het vliegtuig is.

Om fouten te voorkomen, wil ik het onderdeel strikt volgens het plan opnieuw doen en vervolgens een symmetrie van het onderdeel uitvoeren.

Mijn vraag is: kunnen we een symmetrisch deel verkrijgen ten opzichte van een ander, en het dan op zichzelf opslaan, zodat  het later kan worden gewijzigd zonder terug te keren naar het eerste deel?

Bedankt

Hallo @clement.merlin

Zodra het bovenliggende deel is aangemaakt

Registreer het gewoon met een naam

Van daaruit pakken we dit moederstuk op

We creëren een symmetrie en we slaan op met een nieuwe naam

en we verwijderen het moederdeel 

Je hebt 2 stukken met verschillende namen die symmetrisch zullen zijn

@+

3 likes

Een andere methode:
- modelleer het onderdeel volgens het plan;
- creëer in de kamer een lichaamssymmetriefunctie (neem alle lichamen, als de situatie zich voordoet);
- Maak een functie voor het verwijderen van lichamen door de oorspronkelijke hoofdlichamen te selecteren.

4 likes

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de @stefbeno oplossing waarmee je slechts één onderdeel hoeft te beheren (en die indien nodig gemakkelijk aan te passen is, omdat je gewoon terug hoeft te gaan in de creatieboom)

1 like

Hallo @froussel 

Persoonlijk vind ik het beter 

om 2 aparte en onafhankelijke kamers te hebben

(één rechts/één links)

elk met zijn eigen naam

die het onder meer mogelijk maakt om de een of de ander naar believen te wijzigen

en om deze nieuwe stukken te bewaren met een extensie 

Ik denk dat het + gemakkelijk is om ze te vinden 

en volg ze

@+

2 likes

@gt22: Het zou interessant zijn om je eerste antwoord te verduidelijken in termen van hoe je symmetrie kunt creëren.

Met mijn methode hebben we een enkel bestand met 2 configuraties.
U kunt ook een symmetrisch bestand maken dat volgens de klassieke methode (selectie van een vlak/invoeging/symmetrisch deel) aan het eerste bestand wordt gekoppeld.

Ik zie geen andere eenvoudige en schone methode om een symmetrisch onderdeel te maken door een bouwschacht te behouden.

1 like

Hallo @stefbeno 

Na reflectie en testen

Uiteindelijk is het resultaat hetzelfde 

Er is altijd het bovenliggende onderdeel nodig om het gebalanceerde deel aan te passen

om mijn eerste antwoord te verdiepen

U moet de wijzigingen aanbrengen wanneer u het moederdeel en de symmetrie overneemt

omdat het een symmetrie is die afhangt van het moederdeel 

Het enige dat verandert is via je optie is dat je een enkele artikelmap hebt met configuratie 

als ik het kleine neuron dat ik nog heb niet meng

@+

2 likes

XD Oké, dank aan jullie allemaal, maar dat is precies het probleem dat ik wilde vermijden: het moederstuk moeten aanpassen om de symmetrie te veranderen... Geen andere  bestaande methode?

@gt22: we zijn het eens ;-)

@clement. Merlin: Ik zie niet in hoe je een constructieschacht van het symmetrische deel zou kunnen hebben zonder die van het moederdeel te hebben.
Anders moet je geduldig en nauwgezet zijn om het symmetrische deel opnieuw op te bouwen door de functies één voor één aan te passen.
Als je de 2 versies in 2 onafhankelijke bestanden nodig hebt, moet je het moederdeel bouwen, het bestand dupliceren, in deze kopie de functies toevoegen die ik in mijn eerste antwoord heb uitgelegd.

2 likes

Hallo

We maken veel symmetrische delen (een rechter en een links), we tekenen altijd het linker deel in de 1e, dan maken we een symmetriefunctie (zonder de lichamen samen te voegen) in de standaard configuratie, van daaruit maken we twee configuraties (rechts en links) waarin de lichamen aan de andere kant zijn verwijderd (verwijderen/behouden lichamen functie), Waar nodig aanpassingen hebben gemaakt na symmetrie

1 like