Symmetrisch deel, basisdeel niet gevonden

Hallo
Ik heb een probleem met de symmetrie van het onderdeel. Ik krijg deze melding die verschijnt: "Het basisonderdeel kon niet worden gevonden"? Weet jij haar te vinden?
Bij voorbaat dank.
Cdt
Fred

Hallo
Welke methode heb je gebruikt om je symmetrie te maken?
Kunt u uw sldprt-onderdeelbestand delen?
Welke versie van SW?

Hallo @Le_Bidule ,
helaas kan ik mijn 3D (vertrouwelijk) niet delen.
Ik werk aan SW 2020 SP5.0
En ik ben het niet die het ontwerp heeft, ik neem een oude montage.

Hallo;
Door de referenties van uw component (of externe referenties) te bewerken, zou u moeten kunnen visualiseren waar Solidworks naar verwijst... en de naam van het basisonderdeel...

Vriendelijke groeten.

4 likes

Normaal gesproken volgt de naam van het originele onderdeel de symmetrie (zichtbaar in de FeatureManager). En door Bestand/Zoeken naar referenties te doen, hoe ziet het eruit?

1 like

Sterker nog, ik denk dat ik weet waarom ik dit probleem heb: ik heb het onderdeel hernoemd en nu vindt de symmetrie zijn referentiedeel niet!

Hallo
In dit geval volgt het principe van @MacLane, je klikt op referentie en je gaat terug naar je nieuwe referentie, en het zou zijn kleintjes moeten vinden.

3 likes

Bedankt voor je antwoorden, het werkt, maar ik weet niet aan wie ik het "Beste antwoord" moet toeschrijven tussen @Le_Bidule en @Maclane !

Het leven is slechts een opeenvolging van keuzes. Ik wil niet dat je vanavond slaappillen moet slikken. Dan zal ik een goede prins zijn.
En @maclane de verdienste...

1 like

:grin: Dank je, mijn goede prins!!

Over het algemeen is de toekenning van de eretekening "Beste Antwoord" alleen interessant (in mijn ogen) om een onderwerp af te kunnen sluiten met een bevredigend en positief antwoord.

Laten we zeggen dat ik "voor deze keer" dit voorrecht graag aanvaard en @Le_Bidule een waarde van 0,5 pt in het krijt sta... Omdat het de moeite waard is. :grinning:

Vriendelijke groeten.

1 like