Sorry voor mijn domme vraag, maar bij Solidworks heb ik een assembly van honderd onderdelen, ik verberg sommige onderdelen voor mijn ontwerpbehoeften Is er een knop om alle verborgen stukken tegelijk te laten verschijnen?
Als het je normaal kan helpen door ze te selecteren, werkt het (behalve voor mij ).
Zo niet, dan heb je in de boom een kolom die aan deze verborgen actie is toegewezen. Door al je onderdelen te selecteren door op Ctrl te drukken en met je muis selecteer je een van de onderdelenlogo's, en worden al je onderdelen verborgen
Naast het antwoord van @FRED78 Als de behoefte terugkerend is, is het beheren van meerdere weergavetoestanden niet onzinnig (één toestand met alles zichtbaar en andere met enkele onderdelen / subassemblages).
Anders kan werken met subassemblages (mogelijk virtueel als je ze niet wilt beheren) de ontwerpen aanzienlijk vergemakkelijken (het maakt het al mogelijk om geen 8000 constraints in de hoofdassemblage te hebben, waardoor het risico op rode constraints op de 8000ste beperkt wordt).
Om verborgen componenten in SolidWorks te bekijken, kunt u de optie " Verborgen componenten tonen" gebruiken in het contextmenu of de Assembly-werkbalk. Daarna hoef je ze alleen nog maar allemaal te selecteren zodat ze uit deze weergave verdwijnen en in de normale grafische weergave verschijnen.
Methoden om verborgen componenten te bekijken
Gebruik de rechterklik :
Klik met de rechtermuisknop op een leeg gebied in het grafische gedeelte.
Selecteer " Verborgen componenten tonen". Dit toont alle verborgen componenten in de assemblage.
Gebruik de Assembly-werkbalk :
Klik op het pictogram " Verborgen componenten tonen" op de Assembly-werkbalk. Dit opent een dialoogvenster waarin je de componenten kunt selecteren die je wilt bekijken.
Bekijk met afhankelijken :
Een andere methode is het gebruik van de functie " View with Dependents ", waarmee snel alle verborgen componenten zichtbaar zijn, of ze nu op topniveau zijn of meerdere verdiepingen diep begraven.
Hallo Er is ook de mogelijkheid om met displaytoestanden te werken Zie het tabblad " Configuraties " Er zijn dus veel oplossingen beschikbaar om je vraag te beantwoorden
Hallo Herve, Om je vraag te beantwoorden: er is een manier om alleen de verborgen kamers te zien en wanneer je ze selecteert, schakelen ze over naar de zichtbare kamers
Hoi @FRED78 , Vink in de opties " Enable hidden component preview" aan? Vervolgens selecteer je de verborgen kamer in de featuremanager en dan verschijnt die transparant