Onderdelen en assemblage verwijderd in de Crater Tree bij het openen

Alle onderdelen en subassemblages worden verwijderd in de creatieboom wanneer ze worden geopend, terwijl bij het laatste opslaan alles in orde was.

Dit probleem doet zich al een paar keer voor bij verschillende assemblages, op verschillende computers en bij verschillende gebruikers.

Alsof het assembly-bestand beschadigd is, kunnen we soms niet eens de bovenliggende assembly's openen.

Is iemand dit probleem ooit tegengekomen?

Bedankt

Jérôme N.

Verschijnt er geen foutmelding?

Op welke versie zit je?

Weet je zeker dat de verwijzingen niet kapot zijn?

Mogelijk hebt u de foutmelding uitgeschakeld.

Probeer hiervoor naar de opties te gaan en vervolgens naar "berichten/fouten/waarschuwingen"

En controleer of de berichten die met dit probleem overeenkomen niet in de lijst staan (zie afbeelding)

Als dit het geval is, controleer het dan zodat het opnieuw verschijnt.

Maar ik kan het mis hebben...

Anders is er altijd nog de samenstelling om mee naar huis te nemen om te proberen

message_disparu.png
2 likes

Ik heb ook dit probleem  (onderdelen zijn gemarkeerd als verwijderd en verschijnen daarom grijs in de build-boom) bij het heropenen van assemblages. Dit is voornamelijk nadat een assemblage verkeerd is gesloten (of solidworks is gecrasht). Er zijn nog tijdelijke bestanden open in de mappen waar de bestanden zich bevinden (bestanden die beginnen met een "~"). Het enige wat je hoeft te doen is ze handmatig te verwijderen en alles wordt weer normaal. 

Ik weet niet of dat precies het probleem is dat je hebt.