Hallo
Mijn probleem is het volgende:
Ik heb een boekstuk dat op zijn beurt weer is opgedeeld in verschillende delen. (zie afbeelding)

Ik zou het graag willen integreren in een mechanisch gelaste assemblage zonder dat het dit onderdeel in verschillende mappen in de lijst met gelaste onderdelen verdeelt.

Dus de 3 blauwe mappen in één zodat er in de tekening niet 3 lijnen staan voor één en hetzelfde deel.
Is het mogelijk om dit te doen terwijl deze lijst automatisch wordt bewaard?
Dank u voor uw antwoorden.
Hallo
Dit onderdeel integreer je direct in de gelaste constructie of je maakt een assemblage en vervolgens integreer je je gelaste constructie en vervolgens je massieve onderdeel ???
Het kubusvormige deel (afbeelding 1) is geïntegreerd in een assemblage (afbeelding 2), het is in deze assemblage dat ik slechts één map in de lijst met gelaste onderdelen wil hebben, voor één onderdeel en niet 3 zoals de 2e afbeelding.
Voor mij lijkt het logisch maar het is niet gemakkelijk uit te leggen, ik hoop dat je me begrepen hebt.
De "mechanisch gelaste" omgeving is een onderdeel in SW en geen assemblage.
Ik neem aan dat je je afschuining invoegt met de functie commando/onderdeel invoegen. Mogelijk kunt u uw hoekversnelling aanpassen zodat deze slechts één lichaam heeft (zelfs als dit betekent dat u een configuratie moet maken)
1 like
Dat is wat het mij leek, vandaar mijn vraag. Normaal gesproken, als je een montage maakt en je plaatst het mechanisch gelaste deel en vervolgens je volumedeel, heb je alleen je twee onderdelen in de as met de spanningsvijl...
1 like
Je hebt gelijk.
Ik heb een aangepaste bibliotheek van solidworks op een server, ik sleep gewoon de onderdelen die ik wil integreren, maar het komt terug naar hetzelfde als de functie voor het invoegen van onderdelen.
Ik heb over deze oplossing nagedacht, maar het probleem is dat het ook de materialen verliest die verband houden met elk deel van de kubus dat ik wil integreren. Ik zou dit willen houden om uiteindelijk een echt gewicht en kenmerken te hebben. Ik weet niet of dat mogelijk is.
Wat denk je?
De assemblage bewaart de materialen als ze in de onderdelen worden ingevoerd, als je een nomenclatuur maakt, zie je het gewicht en het materiaal van elk onderdeel...
1 like
Ik herhaal wat ik net eerder zei, het is geen montage, ik plaats mijn deel in een andere kamer, dus er zijn 2 stukken in één.
Voor gewicht kunt u een materiaal toewijzen aan een specifiek volumelichaam in een ruimte.
Als uw geïmporteerde onderdeel zeer verschillende lichamen heeft (zoals de plastic behuizing en de stalen klauwplaten, dus het COG is erg verschoven) en u uw geïmporteerde onderdeel wijzigt om slechts één body te hebben, dan kan dit effect van het compenseren van de COG niet worden nagebootst.
1 like
Als je een materiaal aanbrengt op het niveau van de gefuseerde lichaamsgroep, zoals stefbeno aangeeft op de cdg, vervormt het ook de massa en begint het defecten te creëren (vooral als de details, de interne leegte van het onderdeel worden opgevuld, vereenvoudigd).
Aangezien commerciële onderdelen vaak uit meerdere materialen bestaan, of met lege binnenruimtes (die soms in 3D worden opgevuld-vereenvoudigd-gevuld), is hun dichtheid uiterst variabel: 5,6 / 6,2 / 6,7 / 9,0... En dit heeft ook invloed op de positie van de CDG.
Het zal passender zijn om te beginnen met een "ASM in hybride modus", om de PRT-Const.Soudée op te nemen, en om de componenten van de handel (Bosch, enz...) toe te voegen, met ASM-nomenclatuur in tabelvorm (BOM-ASM-TAB)
Als de keuze wordt gemaakt om op een PRT-Const.Soudées te blijven, wanneer u wijzigingen aanbrengt in de 3D (verander de volgorde van de onderdelen, markering, enz... terwijl je in de automatische modus blijft) moet je de tabel soms verwijderen en vervolgens terugplaatsen, omdat deze niet de hele tijd wordt bijgewerkt met bepaalde 3D-wijzigingen (in tegenstelling tot de ASM).
Waarschuwing: als iemand net begint te werken met de gesoldeerde PRT-Const., is het niet aan te raden om de "Automatische" modus uit te schakelen, omdat dit kan leiden tot fouten in de gesoldeerde Const.table die niet de schuld van de software zijn!
1 like
Het eenvoudigste zou daarom zijn om een assemblage rechtstreeks te maken in plaats van een mechanisch gelaste assemblage.
Dank u voor uw antwoorden,
Fijne dag.
Het hangt ervan af hoe dit onderdeel aan de rest is bevestigd:
- als het "gelast" is, moet u akkoord gaan met "sleutelen" ter compensatie;
- Als het is vastgeschroefd, moet het worden omgeschakeld naar de normale montage.
1 like
Zelfs lassen is mogelijk door gebruik te maken van een:
- "ASM in hybride modus" (met een PRT-Const.Welded erin)
- en gebruik een BOM-ASM-Tab.
Bovendien is de ASM-modus duizend keer betrouwbaarder dan de PRT-modus, voor het herpositioneren van componenten.
(de beweging van een lichaam met beperkingen, in een PRT is afgeluisterd sinds bijna het begin van de functie... en lijkt nooit te zijn geëvolueerd...)
1 like
Olivier42, hoe heb je een ASM in hybride modus gemaakt? Gewoon het onderdeel in de bouw erin gelast of is er een manipulatie te doen?
Ja
eerst moet u in uw PRT-Const.Welded de "lijst met gelaste onderdelen in automatische!! "
dan maken we een ASM,
men glijdt in "een of meer PRT-Const.Soudée",
we glippen in de Componenten van de handel (Bosch, enz...)
in een lid van het Europees Parlement plaatsen we een visie op uw ASM,
vervolgens selecteren we de weergave en klikken we met de rechtermuisknop op ASM-nomenclatuur toevoegen (= BOM).
Vervolgens klikken we ernaast om het BOM-paneel te verlaten,
Vervolgens selecteren we de stuklijst opnieuw, om het volledige menu te hebben (en ja, zo is het)
en we kiezen de klassieke en gebruikelijke opties van een ASM-nomenclatuur, d.w.z.:
Groeperen: Aan / Modus 3
Controleren: Volgen / Volgen...
En omdat we de "Hybrid ASM"-modus willen , kiezen we in "BOM-type" uitzonderlijk voor Tab, vervolgens kiezen we voor de nummeringsmodus.
dan daarna door bubbels te willen plaatsen, op verschillende standpunten,
voordat u een bubbel plaatst, doet u "eigenschappen" op de weergave en vinkt u "Gekoppeld aan de nomenclatuur" aan en kiest u de juiste...
capture2.png
1 like
Bedankt Olivier42 voor deze uitleg, alles werkt perfect behalve een regel in de nomenclatuurtabel die was gemaakt zonder iets erin. Ik heb het verwijderd en alles is perfect.
Probleem opgelost.
Fijne dag.