Ik wil een project uitvoeren, maar ik weet niet tot welke software ik me moet wenden. Als het kan een software niet te duur, maar hey, we zullen zien hoe het werkt.
Ik wil graag een oplossing creëren om een set onderdelen eenvoudig te bewerken door de gewenste afmetingen in te voeren. De oplossing is bedoeld voor een publiek dat niet bekend is met de DAO, daarom zou een Excel-tafel of andere tafel welkom zijn.
In eerste instantie kan ik tevreden zijn dat de montage van het onderdeel hetzelfde blijft, alleen de afmetingen kunnen veranderen. Zodra mijn onderdelen zijn gerestaureerd , moet ik de tekening van de montage en al mijn onderdelen verkrijgen. De onderdelen zijn relatief eenvoudig, het zijn alleen stoeptegels met afschuiningen/filets en ander snijwerk zoals boren of extrusie van straatstenen. Er zullen nooit bochten zijn. Maar er zijn vaak 45 afschuiningen voor het monteren van onderdelen.
Ik begon Solidworks onder de knie te krijgen, de tekening is snel en efficiënt en wordt bijgewerkt wanneer je de onderdelen verandert. Op dit moment heb ik tests gedaan, ik heb mijn onderdelen gemaakt en een assemblage gemaakt. Qua configuratie ben ik net begonnen, dus ik heb gekeken naar de tutorials over kamerfamilies en vergelijkingen. Wat heel praktisch is, is dat ik mijn dimensiebewerkingen vanuit Excel kan uitvoeren. Ik heb een beetje moeite om te weten of ik mijn onderdelen uit de montage moet opzetten of elk onderdeel afzonderlijk.
Qua Sketchup is het heel eenvoudig om de afmetingen in te stellen en te wijzigen, het enige probleem zit in de tekening met Sketchup Layout, ik weet niet of ik gemakkelijk een tekening van de assemblage en mijn onderdelen kan krijgen.
Zou het in een tweede stap mogelijk zijn om mijn onderdelen aan te passen, d.w.z. een extrusie/filet of zelfs de vorm van mijn assemblage toe te voegen zonder alles opnieuw te hoeven doen? Als we altijd in een spreadsheetconfiguratie zoals Excel kunnen blijven, zou dat geweldig zijn. Ik heb afschuiningsachtige opties op die en die randen, ik heb hier en daar een afschuining.
Dus, welke software denk je dat geschikt zou zijn? Ik heb 3/4 maanden met een paar uur per dag voor de boeg om dit te doen.
Wat SketchUp betreft, begrijp ik niet echt waar het probleem zit? Als je je tekening maakt, kun je iets hebben dat lijkt op SolidWorks, toch?
Met SolidWorks zal het heel goed mogelijk zijn om later functies in de onderdeelfamilie toe te voegen, wat betreft de andere software, die ken ik niet zo goed, maar ik denk niet dat het een probleem zal zijn.
Ik denk niet dat Sketchup me toestaat om een tekening te maken met alle gedetailleerde weergaven en secties zoals Solidworks. Ik keek op het net / tutorial en youtube zag ik niets heel specifieks voor de tekening op Sketchup. Weet jij of het mogelijk is om te doen zoals Soliworks?
Voor de functies bedoel je dat freecad me niet toestaat om te doen wat ik wil met de functies?
Bedankt ook voor je deelname aan dit bericht, weet je of Freecad me in staat zal stellen om een tekening zo efficiënt of op zijn minst dichtbij te maken als SW toelaat?
Waarom Freecad weigeren als het gratis :) is.
Voor functies met Excel kan ik hiermee mijn afschuiningen op die en die randen regelen?
Ik ben begonnen op SW, ik ga door en we zullen zien of ik hetzelfde kan doen op Freecad.
Op dit moment heb ik mijn onderdelen gemaakt en heb ik een assemblage gemaakt.
Ik heb nog geen vergelijkingen of families van onderdelen gemaakt in mijn assemblage of mijn onderdelen. Wat is de volgende stap? Ga ik de goede kant op? Ik heb alle instellingen op dezelfde Excel nodig.
Ik vroeg me af of een assemblage nuttig is of dat ik niet meerdere volumegroottes in dezelfde tekening kan maken, maar ik weet niet of het een probleem zal zijn voor mijn tekening. Ik wil graag de assemblage of al mijn volumelichamen en elk onderdeel of volume apart laten opstellen.
Ik zag ook net de uitgeversconfiguratie met de aangepaste property manager.
Kunt u mij adviseren over welke oplossing ik moet kiezen?
Ik ken freeCAD niet goed genoeg om te weten of je functies op dezelfde manier kunt wijzigen als SolidWorks. Ik wilde alleen maar zeggen dat het in Solidworks goed te doen en heel gemakkelijk is.
Daarna is het zeker dat als je SolidWorks hebt en je bent er al mee begonnen, dit de beste oplossing is. Maar je had het over een software die niet te duur is, wat niet het geval is bij SolidWorks.
Het lijkt mij niet dat SolidWorks de afmetingen van de onderdelen rechtstreeks in de onderdelenfamilie van de assemblage kan beheren, maar je kunt de configuraties (indien nodig via onderdeelfamilie) van de onderdelen op assemblageniveau beheren.
Sommigen hebben het al genoemd, maar ik sta mezelf toe om wat informatie over DriveWorks toe te voegen.
DriveWorks is verkrijgbaar in drie verschillende uitvoeringen.
DriveWorksXPress is gratis en al beschikbaar in jouw versie van SOLIDWORKS.
DriveWorks Solo en DriveWorks Pro zijn twee andere versies, dit keer tegen betaling, maar met veel meer mogelijkheden (tekeningen aansturen, uw formulieren wijzigen, online beschikbare configuratoren, etc etc).
Ik denk dat je een kijkje kunt nemen op DriveWorksXpress:
Hiermee kunt u onderdelen en samenstellingen besturen (genereert ook tekeningen)
U noemt niet-CAD-gebruikers, DriveWorks is hier perfect voor, u hoeft alleen maar een formulier in te vullen met de nodige informatie voor het toekomstige CAD-model (naar mijn mening eenvoudiger dan een Excel-bestand en zorgt ervoor dat er geen fouten worden gemaakt).
Nieuwe aangepaste bestanden worden automatisch gegenereerd.
Deze versie is volledig gratis en al beschikbaar in uw SOLIDWORKS.
Als u meer informatie wilt over het DriveWorks-assortiment, raad ik u aan contact op te nemen met uw SOLIDWORKS-wederverkoper, die u de functies van de software kan presenteren.