Tandwiel set op catia VR21

Hallo

Ik ben nieuw op dit forum. Het doel van mijn project is om een tandwiel te maken dat wordt aangedreven door een Excel-bestand. Ik heb dit project op mijn computer uitgevoerd. Het blijkt dat ik dit bestand op een andere computer  wilde openen, maar dat sommige functies niet zijn bijgewerkt (ik heb de bijbehorende foutmeldingen aan u bijgevoegd).  Ik zou graag willen weten hoe ik ze kan bijwerken?

Vriendelijke groeten

Ps: Ik ben bereid je meer informatie te geven .  

pignon_parametre.pdf
1 like

Zie deze link

https://www.youtube.com/watch?v=DlZE6m4wokg

@+ ;-)

2 likes

Hallo

Dit is inderdaad een waarschuwingsbericht van CATIA.

De enige oorzaken en gevolgen die ervoor kunnen zorgen dat openen op een andere computer een update PB veroorzaakt:

• Dit komt omdat het CATIA-bestand niet het juiste Excel-bestand te zien krijgt.
  • De versie van CATIA op de nieuwe computer is recenter (het zou een gebrek aan skin zijn om het bestand op een eerdere versie te hebben gemaakt, terwijl de hogere versie een PB corrigeert dat een update van het bestand vereist).

Anders komt het omdat de PB al bestond.

2 likes

Als het PB niet bestaat op de andere computer.

We zullen moeten kijken naar het milieu en de catsetings.

Als het bestaat , moet u ons meer vertellen, of zelfs het bestand en de volgorde die de update veroorzaakt beschikbaar stellen.

@+1 gt22

Er zijn ook bestanden die al op het net zijn ingesteld.

Edit: fijn weekend.

2 likes

Het blijkt dat de versie van catia hetzelfde is als op de andere computer, namelijk de V5R21-versie. 

Ik zit momenteel op de technische school. Het blijkt dat ik mijn project op mijn computer heb uitgevoerd en toen ik mijn project op de computers van mijn instelling wilde openen, verscheen dit probleem. 

Ik voeg zowel het catia-bestand als het bijbehorende Excel-bestand toe.

tabledepilotagedupignon.zip

En is excel dezelfde versie op de 2 pc's?

Als je dezelfde versie van catia en excel op elke pc hebt

Het zou zonder problemen moeten werken

Controleer elke versie

@+

1 like

Ik gebruik eigenlijk een andere versie van Excel. Denkt u dat dit de oorzaak is van mijn probleem? 

1 like

Als dit de reden is voor mijn probleem,  is er dan een oplossing? 

1 like

dus als ik me niet vergis,

Uw persoonlijke versie van Excel is superieur aan uw technische schoolversie om te controleren

Anders, als het andersom was, had je het Excel-bestand op school kunnen zien

Aan de andere kant, een Excel-bestand dat op school is gemaakt, zou je in je persoonlijke versie moeten kunnen openen

Zie deze link

https://support.office.com/fr-fr/article/Utiliser-Excel-avec-des-versions-ant%C3%A9rieures-d-Excel-2fd9ffcb-6fce-485b-85af-fecfd651a5ac

@+ ;-)

De Excel-versie van mijn instelling is nieuwer dan de versie die ik op mijn computer heb.  

Oké, ik zal kijken naar de links die je me hebt gestuurd.  

1 like

Hallo

De PB komt naar mijn mening niet uit Excel, hoewel ik (de .xlsx) liever in .xls blijf.

Voordat het wordt geopend, is het al standaard, het is te zien op Windows zonder het bestand te openen, de miniatuur toont het rondsel in rood (update standaardkleur in CATIA).

In video, de sequentie om de verloren referenties van Fills 1 en 2 opnieuw te verbinden

mise-a-jour.mp4
1 like