Ik heb een plaatwerkachtig onderdeel dat is gemaakt door op een pers te stempelen. Ik wil alle mogelijke gaten (ongeveer 100 verschillende bewerkingen) weergeven, wetende dat ik meerdere gaten op hetzelfde onderdeel en verschillende posities kan hebben.
In plaats van onderdelen één voor één te maken (enkele honderden referenties), wil ik de verschillende vormgereedschappen beheersen die mogelijk zijn met een familie van onderdelen. Ik kan mijn vormgereedschap echter niet invoeren in de artikelfamilie (alleen handmatig met " Gereedschap vervangen" in de functie).
Ik heb het ook geprobeerd met schetsblokken, maar hetzelfde probleem, ik kan ze niet gemakkelijk vervangen via een onderdelenfamilie.
Hallo c.lardière, En welkom in de community, in de hoop dat je snel het antwoord op je vraag vindt. Dus hier is wat ik je erover aanbied dat niet eenvoudig maar haalbaar is =>Configuraties met onderdeelfamilie - 2023 - SOLIDWORKS Help Succes. @+. AR.
Ik denk niet dat de selectie van het vormgereedschap per opstelling mogelijk is. Misschien kunnen andere oplossingen u worden aangeboden als u een screenshot van 2-3 verschillende configuraties plaatst om de mogelijkheden voor uw gebruik te zien. BEWERKEN: Anders, zo niet te veel verschillende vormgereedschappen, één functie per vormgereedschap en u bepaalt de status van de verwijderde functie of niet. Als 100 gereedschappen van vormen, aan de andere kant, zal het onmogelijk zijn om te beheren en zullen we zeker een andere oplossing moeten overwegen.
Ik heb een goede honderd verschillende gereedschappen en 3 mogelijke posities voor deze gereedschappen
Ik had graag een schets kunnen maken door een blok aan te roepen en het betreffende blok te vervangen via de onderdelenfamilie, maar ik denk niet dat dat mogelijk is