Hallo
Is het mogelijk om de factor van een schaalfunctie te regelen zoals elke andere parameter, schets , functie of assemblagedimensie? De schaalparameter lijkt niet te bestaan in de SolidWorks-database. Ik verwachtte zoiets D1@Echelle1 te vinden, maar blijkbaar is het dat niet. Door de parameters van mijn onderdeel op te sommen, bijvoorbeeld door een familie van onderdelen te maken, verschijnen ze allemaal behalve deze schaalfactor. Het is heel, vervelend.
Ik ben op SW 2019 SP5
Heel erg bedankt voor je hulp en een fijne dag voor jullie allemaal
Hallo
In 2020 kan ik het ook niet vinden, :-(
Wanneer je de configuratie op de ladderfunctie probeert, biedt deze alleen verwijdering aan, dus naar mijn mening niet mogelijk. (SW2020)
1 like
Hallo
Als je een kamerfamilie maakt, zou je in staat moeten zijn om een formule met een coef te zetten om de schaal op al je dimensies te veranderen.
Nou, het lijkt mij
Ja, u kunt de schaal wijzigen.
Door 2 configuraties te maken, bewerken we de schaalfunctie. We wijzigen de schaalfactor door de betreffende configuratie op te geven.
Er wordt een deelfamilie gemaakt en de parameter wordt weergegeven.
EDIT: ah nou nee. De parameter gaat terug naar leeg wanneer u de onderdeelfamilie opnieuw opent!!
Goedenavond
De oplossing die door ac cobra 427 wordt voorgesteld, zou inderdaad een laatste redmiddel kunnen zijn. Maar het is erg zwaar, vooral omdat mijn volgende stap was om deze factor te koppelen om een video te maken.... Ik zou een vitaminesupplement nodig hebben voor mijn SW.
Dus uw snelle antwoorden, waarvoor ik u dank, bevestigen alleen maar wat ik vreesde. Nadat de covid pb is opgelost, zullen we de SW-bugs moeten aanpakken.