Onderzoek naar stressdriver in beweging

Hallo

Ik probeer er wanhopig achter te komen hoe de beperkingspilot werkt in bewegingsstudie. Ik heb twee deuren die ik tegelijkertijd zou willen openen tussen twee tracking shots. Ik gebruik de driver voor hoekbeperking, maar er zijn vreemde dingen aan de hand in mijn stressstudie. Ik heb deze pagina gevonden, maar volgens de instructies werkt het niet...

http://help.solidworks.com/2017/french/SolidWorks/motionstudies/t_Creating_Anims_Dist_Angle_Mates.htm

Bij voorbaat dank;)

capture.png
1 like

Hallo

We moeten er zeker van zijn dat we het over hetzelfde hebben. ;-)

De link die u geeft heeft te maken met de bewegingsstudie die zijn eigen logica heeft die niets te maken heeft met de functie "constraint pilot".

http://help.solidworks.com/2017/french/solidworks/sldworks/hidd_motion_publisher_page.htm

Het moet echter gezegd worden dat we in "bewegingsstudie" niet dezelfde term gebruiken. Dit wordt  "Beperkingen gebruiken in animaties" genoemd.

A+

Vriendelijke groeten

1 like

Of, zoals @Zozo_mp zegt, de Constraint Pilot is een functie waarmee je snel en goed uitgevoerde animaties kunt maken, op voorwaarde dat je de juiste beperkingen hebt ingesteld (Limit Angle, Limit Distance, Trajectory, ...).
Met de Study of Movement ben je veel vrijer om je eigen animaties te maken, maar het is iets arbeidsintensiever. Je moet op de toetsen reageren, ze op een chronogram zetten en bijvoorbeeld een sleutel plaatsen om een hoek van 0° te hebben en dan even later een andere toets op dezelfde beperking met een hoek van 90°.
Er wordt dan een animatie gemaakt tussen de 2 toetsen, waarbij de hoek evolueert van 0° naar 90°. Er is een tutorial in SolidWorks over animaties met de Motion Study.

Hallo 

Ik zou een animatie moeten toevoegen aan de bewegingsstudie met een verandering van hoek van twee deuren tegelijk. Dus van 0 tot 135° ongeveer. Ik hoop ze niet in verwarring te brengen.

Hallo Lionel,

Ik laat @ Aliende je antwoorden omdat hij bewegingsstudie beter beheerst dan ik.  ;-)

Vriendelijke groeten

Heel goed, bedankt voor je hulp^^

Ik volgde de link van Zozo, maar de animatie komt in gevaar en de deur gaat op een niet-lineaire manier open. Normaal gesproken neemt het elke 0,1 sec met -9° toe, maar het gaat van 90-9 naar 90-50 naar 90-18 ... enz.

Hier is de tutorial die je in SolidWorks kunt doen om Motion Study Animation te begrijpen:

Uh!  goed! mijn beste Aliende, ben je de link naar de tutorial niet toevallig vergeten?  

Vriendelijke groeten

Ik vond het geen zorgen^^

Dit is wat de animatie me geeft als weergave 

assemblage_container.avi
1 like

En hier is mijn boomstructuur

capture.png
1 like

Aliende, heb je de video gedownload? Mijn animatie is goed, althans dat vind ik, maar de animatie schokt en is helemaal niet vloeiend

@lionel.bernardi381, het is goed dat je snel hebt geleerd!

De video is erg groot denk ik voor een simpele deur die sluit.
U kunt ook beter kaderen volgens het grafische venster van SolidWorks.

Maar het is een goed begin!

@lionel.bernardi381 is het duidelijk dat het voor een video van 2 seconden erg groot is.

Je moet naar de opties kijken bij het plaatsen van de video erop. Er zijn verschillende formaatopties beschikbaar.
En in de studie van beweging, kader de assemblage goed in het begin; hij is te ver weg; Je kunt dus beter inzoomen op de deur.

Zozo_mp, het zijn de tutorials die in SolidWorks zijn ingebouwd; Ik kan geen link maken, alleen laten zien wat tutorial het is met een afbeelding.

Anders, het pad om toegang te krijgen tot de tutorials (SW18-versie):

Welkom bij SolidWorks / Leren / Tutorial

Of de video nu in 7.5 fps of 60 fps is, het openen van de deur bugs op dezelfde manier, en wat de kwaliteit betreft, ben ik in 1080p. Ik denk niet dat de bug komt van de bestandsgrootte, want zelfs in solidworks de animatie bugs in de bewegingsstudie in preview. Ik heb het net geprobeerd en de verandering in kwaliteit lost niets op. De video wordt deze keer vertraagd.

ouverture_porte.avi

Ik begin Solidworks uit het oog te verliezen, kan iemand mij dit uitleggen? Ik ga van 6sec naar 6.02sec en ik begin opnieuw. Mijn deur verandert van positie terwijl het weer hetzelfde is?

test_final.avi

Hallo 

Na een paar telefoontjes met de hotline zou het probleem van Solidworks komen. Het zou een bug zijn. We hoeven dus alleen maar te wachten tot het in de volgende updates is opgelost.

Dank u voor uw hulp.