Stress Driver

Hallo

Als je deze functie kent, weet je dan of het mogelijk is om dezelfde positie meerdere keren te gebruiken.

Ik heb 8 posities gemaakt van 1 tot 8 en het werkt prima.

Alleen in de reeks zou ik graag de N°2 of de N°4 twee keer willen toevoegen, maar het lijkt me niet mogelijk om het bijvoorbeeld na de laatste te zetten.

Het lijkt erop dat we een negende positie moeten creëren die dezelfde waarde zou hebben als de 2 en nog een andere positie 10 die de waarde van de 4 is.

Het is niet dodelijk, maar als je geen 200 posities hebt, zou het handig zijn om dezelfde meerdere keren te kunnen gebruiken.

Vriendelijke groeten

PS:
[Chagrijnig  aan]
SW is geweldig voor alles wat stilstaat, maar voor de animatiefuncties doen ze altijd het minimum en het is toch nooit helemaal compleet, geeft de flexibele kamermodus die niet goed werkt [Chagrijnige modus / Uit]

1 like

Ik ben het er niet helemaal mee eens, SW is goed voor stationaire onderdelen maar ook voor mobiele telefoons, of voor bewegingen, of posities.

Daarna zijn er verschillende manieren om het te doen, en nogmaals, de manier waarop u het wilt doen (met behulp van deze of een andere) speelt een rol in het verkregen resultaat.

We moeten geen shortcuts maken (vaak doen mensen dat), over het begrip van een gebruiker van een functie of het gebruik ervan, onze interpretatie en SW's ware gebruiksfilosofie van de functie.

Hallo OLivier42

Het zou de moeite waard zijn om het in een ander onderwerp te bespreken. :-)  :-)

Je hebt gelijk, praktisch geen limiet zolang je in dezelfde assemblage zit, maar...

Maar ik heb veel voorbeelden waarbij het niet werkt en dat is in feite wanneer een of meer subassemblages in assemblages op een hoger niveau worden geplaatst. Zolang je bijlen hebt, is het prima, maar zodra je beperkingen van hoeken of afstand stelt, beperk het dan met pinda's.

Het laatste voorbeeld tot nu toe is de Challenge visiativ waarbij ik een aantal stukken op het niveau N1 + 1 moest plaatsen in plaats van N1. Zelfs door de aard van de beperkingen te veranderen (onderwerp onlangs besproken met een aardige vent van het forum :-)   )

Dit is een bekend probleem en er is uitvoerig over gedebatteerd op een andere fofo.

Zozeer zelfs dat ik in mijn complexe assemblages uiteindelijk onderdelen of beperkingen in de assemblage op een hoger niveau plaats en niet in de subassemblage. Dit is een dubbele klus.

Weet u hoe u de eerste vraag moet beantwoorden?

Vriendelijke groeten

1 like

Ja, @Zozo_mp, je moet een andere positie maken, zelfs als je teruggaat naar een positie.

Anders vind ik deze beperkingsfunctie persoonlijk heel eenvoudig te gebruiken. Dit is de snelste manier om een animatie op SW te maken, handiger dan Motion, Sequential, oferger Obstacle Course.

Kijk naar wat een stagiair direct aan schoolwerk deed:

https://www.youtube.com/watch?v=7NgqkcigBI4

5 likes

Bedankt @Aliende ik zal hier morgen bij zonsopgang naar kijken :-)

1 like

Ik vind het zonde dat ik de boor niet heb omgedraaid... ;-P

2 likes

Net als Aliende gebruik ik het maar een paar keer, om een eenvoudige animatie te maken, zonder door "animatie" te gaan.

Aliende lijkt te hebben geantwoord, hij moet de functie beter kennen/beoefenen dan ik.

Bedankt @aliende voor de video

Met de Utub constraint driver-functie, omdat de camera rond het systeem draait, kreeg ik een idee (tenzij alle  opnamen van de video met de constraint driver zijn gemaakt)

We kunnen gemakkelijk camera-opnamen, tracking-opnamen, zooms, enz. maken. gemakkelijker dan met beweging.

1 like

Voor het gebruik van camera's:

http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_145.html

2 likes