Verplichte beperkingspiloot

Hallo

Is het mogelijk om, wanneer de beperkingsdriver in een assemblage bestaat, bewegingen te verbieden door onderdelen in de 3D-weergave te selecteren om het gebruik van de beperkingsdriver af te dwingen?

Goede evening@meca

Ik weet niet zeker of ik het einde begrepen als je zegt "" om bewegingen te verbieden door onderdelen te selecteren in de 3D-weergave om het gebruik van de dwangbestuurder te forceren? ""

Kun je ons een voorbeeld geven, want uit mijn ervaring is dat als je een onderdeel blokkeert, het een beetje blokkeert in de "shit"-modus, een beetje alles.

Omdat ik veel aan kinematica doe, creëer  ik gerichte beperkingen die ik tijdelijk noem en die beweging van een onderdeel voorkomen. En dan hoef je alleen maar te "verwijderen" of "het verwijderen te  annuleren", afhankelijk van wat je vervolgens wilt doen.

Vertel me of dit jouw idee is ;-)

Vriendelijke groeten

3 likes

Het idee is om het model alleen te kunnen verplaatsen door de dwangpiloot.

Ik denk dat dat de oplossing is die ik hierboven voorstel

Ik kan je helpen als je dat nodig hebt

Vriendelijke groeten

Bedankt.

Ik heb eindelijk gevonden, het is heel eenvoudig, gewoon het vinkje weghalen:

Systeemoptie -> Samenstellingen -> Componenten verplaatsen door ze te slepen.

Het is jammer dat het een optie van het systeem is en niet van het document.

2 likes

Hallo Meca

Kunt u ons op uw beurt helpen door aan te geven wat het beste doet met deze optie.

In mijn versie is deze optie aangevinkt, wat betekent dat ik jouw probleem misschien nooit ben tegengekomen ;-)

Vriendelijke groeten

In een assemblage beweegt een onderdeel bijvoorbeeld in X en Y ten opzichte van een ander onderdeel dat om een as draait. Alle bewegingen zijn onafhankelijk en worden beheerd door limietbeperkingen . Door gebruik te maken van de stressdriver kan men onafhankelijk van de andere een beweging op de ene as uitvoeren. Als je een onderdeel in de 3D-weergave sleept, is het bijna onmogelijk om op de ene as te bewegen zonder  het op een andere te verplaatsen. Het blokkeren van de actie "onderdelen slepen" in de 3D-weergave vereist het gebruik van de beperkingsdriver en voorkomt vroegtijdige bewegingen.

1 like

Goedenavond mecha

Hartelijk dank, die moesten we vinden

Ja, ik herinner het me nu, het lijkt mij dat het een nieuwe functie voor 2018 was die ik erg handig vond. Daarna heb ik er niet meer naar gekeken ;-)

Wat ik leuk vind, is het gebruik van de drievlakker om de beperkingen te plaatsen, omdat je ze kunt zien terwijl je beweegt. Dit voorkomt vallen en opstaan.

Dit is wat de online help zegt!

Vriendelijke groeten

PS: voor het geval je deze niet kent. Het voorkomt dat het geduwde object beweegt, in tegenstelling tot de oude versies waar alles in alle richtingen bewoog.