De weergave van een afbeelding beheren via een selectievakje

Hoi allemaal

Ik heb een datamap gemaakt die specifiek is voor tekeningbestanden (tekening); Dit geeft informatie over de data van goedkeuring en validatie en maakt het mogelijk om de ontvanger(s) van het document en de datum van distributie vast te leggen.
Om visueel aan te geven dat het document of de laatste versie ervan nog niet is verspreid, wil ik een pictogram tonen/verbergen volgens:
- een selectievakje dat is gekoppeld aan de variabele "ActivDiffusionDest1"
- de vergelijking van 2 datumvariabelen die respectievelijk geassocieerd zijn met de variabelen "DiffusionDestDate1" en "DateAccordQualité"

De besturingslogica die aan de afbeelding is gekoppeld, is als volgt:
Verbergen Als
      Of
            En
                  ActivDiffusionDest1 - Gelijk aantal - 1 (selectievakje is aangevinkt)
                  Of
                        DiffusionDestDate1 - de tekst bevat - Ø (er wordt geen datum ingevoerd)
                        DiffusionDestDate1 - datum is kleiner dan - ??? (Ik wil hier verwijzen naar de waarde van de variabele "DateQualityAccord")
      ActivDiffusionDest1 - Gelijk aantal - 0 (selectievakje is niet aangevinkt)

De eerste moeilijkheid die zich voordoet, is de vergelijking met de status van het selectievakje "ActivDiffusionDest1"; wat de vergelijking ook is die wordt gebruikt (tekst = Nee, tekst = Ø of nummer = 0), het werkt niet, mijn afbeelding is niet verborgen.

De tweede is de vergelijking van de 2 datumvariabelen: is het überhaupt mogelijk?

Alvast bedankt voor de hulp die je me kunt geven.

Hallo, het is echt heel technisch en de deskundige bijdragers in epdm zijn de laatste tijd niet al te aanwezig Als je een ondersteuning hebt, stel ze dan rechtstreeks de vraag 

1 like

Hallo

Ten eerste, is de variabele ActivDiffusionDest1 van het type "Ja of nee"?

Voor datumvergelijkingen is het hetzelfde, de variabelen moeten van het datumtype zijn.

Echter, na het testen op de pro 2014 versie werkt de commandologica niet op de afbeeldingen (op de rest werkt het correct).

Vraag de ondersteuning, maar het ruikt naar een insect.

2 likes

@cyril.fourrier

De variabele ActivDiffusionDest1 is van het type "JA of NEE".

De datumvariabelen zijn inderdaad van het type "Datum".

Ik heb het verzoek ingediend bij de ondersteuning, ik wacht op een antwoord.

Antwoord van ondersteuning:

Dit zijn 2 bugs onder de referenties:

• SPR 382762: SOLIDWORKS PDM – Kaarten: Kan pictogramafbeeldingen (bmp, ico, avi) niet verbergen met behulp van Control Logic op kaarten. Geplande correctie voor 2017 a1
  • SPR 532184 : Mogelijkheid toevoegen om datums te vergelijken met een variabele in controlelogica in plaats van statische datums. Geen correctiedatum.

Een oplossing voor het al dan niet weergeven van een afbeelding is om de afbeelding in een tabblad te plaatsen en de weergave van dat tabblad te beheren.

Met dank aan Elodie RIFFAUD van AXEMBLE support.