Drijf de parameter van een onderdeel in een assemblage door de onderdelenfamilie van het merk

Hoi allemaal

Zoals gezegd in de titel, heb ik een assemblage bestaande uit 5 onderdelen die kunnen veranderen volgens de configuraties, bijvoorbeeld: config 1 M8 scherm en config 2 M10 of config 1 component B is geactiveerd en config 2 elementen A. Bovendien heeft een onderdeel een variabele diameter die is gekoppeld aan een parameter, d.w.z. in elke configuratie van de assemblage kan de diameter van een onderdeel variëren volgens de keuze van de gebruiker. Kan deze parameter worden verwerkt in de familie van montageonderdelen? Zo ja, kunt u mij dan de kolomkop geven, want ik heb $VALEUR@Para_Name@Component_Name@Equations geprobeerd en het werkt niet.

Of moet de gebruiker zelf naar de kamer gaan om de parameter te wijzigen, na het kiezen van de montageconfiguratie?

Dank u voor uw antwoorden.

Heb je een vsual voorbeeld? Waarom zou u uw variabele diameter niet in context plaatsen? 

Ik heb deze vergadering: 

Met alle elementen die kunnen veranderen afhankelijk van de configuraties. Binnen elke configuratie heeft het blauwe deel echter een variabele diameter. Dus ik wilde weten of deze parameter rechtstreeks vanuit de assemblage kon worden beheerd?

Ik ken deze methode om een parameter in context in te stellen niet.

Hoi Roub25!

Kijk eens naar de DriveWorks-technologie.

Meer specifiek DriveWorksXpress dat gratis is bij alle SOLIDWORKS-licenties.

3 likes

Hallo

Ik zou misschien zeggen dat een kleine voorwaardelijke formule volgens een dimensiewaarde of een functie-deletie voldoende zou kunnen zijn, om te zien volgens de vergadering.

Zie: http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/piloter-une-r%C3%A9f%C3%A9rence-externe-selon-une-configuration

Het komt niet overeen met mijn behoeften :/

En a.leblanc is niet om de configuraties te activeren op basis van de diameter waar ik het over heb, het is als het mogelijk is om een parameter van een onderdeel in de assemblagefamilie te regelen?

EDIT: Anders zou het kunnen werken om de parameter van het onderdeel te koppelen aan een gecontroleerde parameter in de assemblage, is het mogelijk?

Hallo weer,

Wat is uw exacte behoefte? Het lezen van uw beschrijving DriveWorksXpress lijkt mij uw verzoek te beantwoorden.

Ik zou zelfs zo ver willen gaan om te zeggen dat het je meer flexibiliteit zou bieden, een familie van onderdelen met een beperkt aantal mogelijke configuraties.

1 like

Roub25: "Wat anders zou kunnen werken is om de parameter van het onderdeel te koppelen aan een gecontroleerde parameter in de assemblage, kan dat?"

Dit is wat @MaD.

Ik weet niet van een manier om de parameters direct te koppelen, maar een mogelijke methode zou zijn om :
- maak in de ASM een schetslijn waarvan de lengte gerelateerd is aan de te verzenden parameter;
- maak in het onderdeel een schetslijn waarvan de lengte gelijk is aan die van de ASM (door het onderdeel in de ASM-module te bewerken), maak een (gestuurde) dimensie van lengte;
- Maak in de vergelijkingen een parameter die gelijk is aan de lengtedimensie.

De vraag is hoeveel je nodig hebt om deze assemblage te dupliceren/weigeren. Het beheer van dit soort links is een beetje lastig.

1 like

Hallo

Maak in de assembly een globale variabele voor de diameter en exporteer deze vervolgens naar een tekstbestand.

Importeer in de ruimte de globale variabele. 

Voor configuraties maakt u de globale variabele specifiek voor een configuratie in de assembly. 

Edit: Ik lees het verkeerd, het komt neer op doen wat je werd aanbevolen, maar met een export.