De afmetingen van een onderdeel in een montagetafel regelen

Hallo allemaal, 

Vandaag zou ik graag willen weten of iemand een idee heeft om de afmetingen van de onderdelen waaruit een assemblage bestaat in een Excel-tabel te kunnen controleren.

Het doel is niet om 36 verschillende configuraties te maken met standaard montagematen. Het doel is om per geval samenstellingen te kunnen maken met variabele lengtes en dus vergelijkingen en andere Excel-functies te kunnen gebruiken.

Om te beginnen zou ik willen weten of ik de afmetingen van een onderdeel in een familie van onderdelen in een assemblage kan beheersen?

Bedankt en tot ziens;)

Ik denk dat je het hebt over het type "parametrisering" van de classificatie, zoals we dat doen bij parametrisch programmeren in de FAO. 

Hallo

Ja, het is mogelijk om de afmetingen van de onderdelen in een assemblage te gebruiken en ze in een familie van onderdelen te controleren.

Idealiter, om geparametriseerde afmetingen "on the fly" variabel te maken, raad ik u aan om de artikelfamilies te gebruiken die zijn gekoppeld aan de functie "Configuration Manager". U kunt dus de waarden van de in deze tabel ingevoerde afmetingen direct invullen wanneer u uw set gebruikt en zo de gewenste setgrootte verkrijgen.

Anders is het in het begin eenvoudiger, declareer globale variabelen in de tabel met vergelijkingen en gebruik ze om uw kansen te beheersen.

Hier zijn een paar ideeën...

@+

3 likes

Hallo

Ik heb dit bestand gevonden (en het werkt!), het is niet al te ingewikkeld om onder de knie te krijgen: ik denk dat het voor veel mensen nuttig kan zijn.

Het maakt gebruik van API's.

http://www.leguide3d.com/profiles/blogs/piloter-un-modele-3d-au-travers-d-excel

Dank je wel en tot ziens;)

2 likes

Hallo

Ik werk niet met Solidworks maar met Inventor.

En ik denk dat de software ongeveer hetzelfde moet zijn.

Van mijn kant gebruik ik constant onderdelen die zijn gekoppeld aan Excel-bladen die worden bijgewerkt volgens de configuratie van deze bladen.

Bij het maken van de schetsen koppel ik het Excel-blad of de bladen aan mijn deel en waardeer ik in plaats daarvan de I maar de variabelen van de bladen.

Dan wordt dit allemaal bijgewerkt bij het opslaan van de bladen.

Ik teken trappen en hiervoor gebruik ik excel sheets die tot 2000 variabelen kunnen gaan en meer dan 15 tabbladen voor berekeningen.

Als het helpt.

Vriendelijke groeten

1 like

Het probleem voor mij is nu om het model met de waarden die ik in Excel heb gezet op te slaan, om vervolgens een MEP te starten