Een verwijdering uitvoeren tegen een lengte

Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van de CAD van een plasma snijtafel. Wanneer ik een bepaalde lengte bereik (bijvoorbeeld wanneer ik van 4m naar 2m ga), wil ik dat sommige van de gevallen van een herhaling worden verwijderd. Het kan ook een verwijdering zijn van een lichaam dat in werking treedt of het aantal herhalingen dat verandert en de afstand ertussen die wordt gewijzigd. Ik gebruik momenteel de artikelfamilies met Excel en er moet een manier zijn om er een functie op te zetten, bijvoorbeeld: =if(b8<6; "onderdrukken"; "unsuppress") maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, want als we de suppress en de unsuppress daadwerkelijk zien verschijnen, lijkt de link met excel te verbreken. 

Mercdi voor degenen die in staat zullen zijn om het raadsel op te lossen!!

Hallo

Als dit voor solidworks is, moet u in de artikelfamilie de status in de kolom hebben weergegeven en NS=Niet verwijderen of S=verwijderen.

Deze zijn goed voor een verwijdering van de functie aan de andere kant denk ik dat het beter zal spelen als deze zijn

=als in plaats van als ;)

Goedemiddag

Steve

Ja, ik ben op de hoogte van deze functie, maar het is handmatig en ik ben op zoek naar het automatisch doen

Hallo

Hier is een eenvoudig voorbeeld waarbij het aantal tappen toeneemt van 3 naar 4 als de lengte van het werkstuk groter is dan 80 mm.

= IIF ("D1@Esquisse1" > 80, 4, 3)

Aan te passen aan uw behoeften.

Tot ziens.

capture.png

Uh

Gewoon zo => =SI(B8<6; "S"; "NS")

En normaal gesproken zou het moeten werken, in ieder geval in ons land gebruiken we het vrij vaak en het werkt:)

Hier is het deel om te testen.

exemple_equation_repetition_lineaire.sldprt

@remrem

Deze truc werkt inderdaad, maar hij wordt toegepast in de vergelijkingen van vaste werken en niet in de families van onderdelen... Ik ga de test later doen om te zien of het kan worden toegepast in Excel.

@centor

Dit ding werkt niet, de link met solidworks verbreekt. Je kunt inderdaad de S of de NS zien, maar het heeft geen effect... Ik stuur je een youtube-link zodat je het binnenkort kunt zien.

Hallo, een nieuwe functie in 2014 stelt u in staat om vergelijkingen rechtstreeks in een familie van onderdelen te gebruiken. Zie deze link:

http://help.solidworks.com/2014/french/WhatsNew/c_configurable_equations.htm

Zie bijvoorbeeld deze video:

https://www.youtube.com/watch?v=TmIbUxC2jxo

1 like

Hallo

Met een excel formule in de tabel is de werking identiek.

Zie het bijgevoegde bestand.

Deze keer is  de formule =ALS( "D1@Esquisse1" > 80; 4; 3 )

Tot ziens

exemple_equation_repetition_lineaire__2.sldprt

Hallo

Om dit soort configuraties te maken kijk ik liever naar DriveWorks X'Press.

@+

1 like

Waarom niet de lengte (4 of x m), om het aantal herhalingen (van het lichaam of de functie) aan te geven in een vergelijking als Nrep = Ent[(L-2xDbord)/E]

iets dergelijks (om te controleren met de geschiedenis van +/-1 van de herhaling).

Dit maakt het gebruik van andere lengtes mogelijk.

1 like