Ik zou graag de waarde van een gravure willen kunnen controleren (schetstekst + extruderen).
Het is mogelijk om de waarde van de gravure te koppelen aan een eigenschap, het werkt.
Waar het ingewikkeld wordt, is dat ik de waarde van het onroerend goed zou willen koppelen aan een vergelijking. In dit geval geeft de gravure niet de geëvalueerde waarde weer, maar de uitdrukking van de vergelijking.
Heb je geprobeerd om van "Tekst" naar "getal" te gaan?
Hoewel ik net de test heb gedaan, maar door een dimensie en "tekst" te nemen en het werkt, heb ik de numerieke waarde.
Is het mogelijk om uw testbestand aan ons toe te voegen en voor mensen zoals ik om u te vertellen hoe u uw externe bestand kunt koppelen (ik gebruik deze functie niet ;) )
Bij voorbaat dank
EDIT: vergeet niet te zeggen onder welke versie je bent.
@Zozo_mp, ik begreep niet helemaal wat je bedoelt met: "Werkt de schuine streep niet toevallig als een scheidingsteken ;-)". Mijn probleem hier is dat het de uitdrukking weergeeft in plaats van de waarde.
@FUZ3D, het werkt niet om naar "getal" te gaan als je naar een vergelijking verwijst. Ik werk aan solidworks 2018. Ik heb een uitleg bijgevoegd over hoe je de variabelen van de vergelijkingen aan een txt-bestand kunt koppelen.
@stefbeno Als je "Tussenliggende variabele" zegt, bedoel je daneen vergelijkingsvariabele of een eigenschap?
@ac cobra 427, In principe ja dat is wat ik zou willen. Behalve dan dat het verwijst naar een citaat op de munt.
En zoals @FUZ3D aangaf: "Hoewel ik net de test heb gedaan, maar door een dimensie en "tekst" te nemen en het werkt, heb ik de numerieke waarde."
Dus in het geval van jouw voorbeeld werkt het, behalve dat wat ik zou willen is dat ik in plaats van een bestaande dimensie te gebruiken, gewoon de waarde van een variabele in "vergelijkingen" zou willen ophalen.
Het antwoord van @ac cobra 427deed me denken aan een techniek.
Ik waarschuw je, dit is doe-het-zelf op hoog niveau.
Toch denk ik dat het verpest is voor mijn project, in ieder geval met solidworks. Inderdaad, mijn techniek werkt alleen voor numerieke waarden, terwijl ik mogelijk ook tekst zou hebben. Ik denk dat ik een sjabloon ga maken met een dxf-bestand en direct in de dxf-gegevens zelf de waarden van de teksten ga wijzigen. Met een python script zou het moeten kunnen.