Het lijkt mij dat het mogelijk is om een plan te hebben met een toneelstuk, op dit stuk zou ik graag een tekst willen hebben die Engels of Frans is. En in mijn herinnering lijkt het mij dat je een tekst aan een laag kunt toewijzen en het een of het ander kunt activeren.
Hallo meester, ook voor u een gelukkig nieuwjaar:)
Je activeert de lagenbalk als je dat nog niet hebt gedaan, en aan de rechterkant van deze balk heb je een klein laagbeheerlogo. je maakt je lagen en dan selecteer je de geschriften, je selecteert de laag waarin je het wilt plaatsen en dan ga je terug naar het laagbeheerlogo en je beslist welke je wilt weergeven of niet.
Cdt
Bewerken: Deze schermafbeelding gaat over zodra bewerken is geselecteerd.
Om te beginnen moet je minimaal twee lagen toevoegen (standaard maakt Solidworks alles op de laag "Standaard" of "FORMAT" en zet het erop). Om dit te doen, opent u de werkbalk "Laag" en klikt u op de knop "Laageigenschap". Er verschijnt een laagbeheervenster, klik op nieuw, geef het een naam. In de tabel kan je de opties aanpassen voor weergave, bedrukking, kleur, ...
We gaan zeggen dat je de lagen "Frans" en "Engels" hebt gemaakt
Voeg een notitie toe, typ uw tekst in het Frans en wijs deze toe aan de "franse" laag in de property manager.
Voeg een nieuwe Engelse notitie toe en wijs deze toe aan de laag "Engels".
Om de gewenste laag te tonen of te verbergen, ga je terug naar de tabel door op "Layer Property" te klikken en speel je met de zichtbaarheid. Zorg er voor het afdrukken voor dat u de juiste laag weergeeft.