De lijn van de matrijs

Hallo hallo,

Wat ik leuk vind aan challenges is het ontdekken van nieuwe functies. .en dan droog ik helemaal af. Dus ik zou een beetje hulp nodig hebben (wees voorzichtig, het auteursrecht is geregistreerd ;) )

Ik heb mijn vorm gecreëerd, helemaal rond. Dit dwingt mij om een onder- en bovenmal te maken met plaatsingspoten en een schoorsteen voor de doorstroming van het gips. In tegenstelling tot chocoladerepen waar een simpele "schelp" in de open lucht voldoende was. Ik heb mijn gezamenlijke lijn gemaakt, ontwerpen op het onderdeel ingevoegd.

In de mal zelf slaag ik erin om de kern in te brengen, de voeglijn na te bootsen... Maar aan de andere kant stoort de afscheidsregel me enorm: hij is niet compleet (zoals je kunt zien op de bijgevoegde afbeelding).

Enig idee waarom en hoe je dit kunt omzeilen?

sans_titre.png

Sorry @ munt 37 munt

Ik begrijp er niets van en zie niets in je afbeelding? ;-(

Hoe bedoel je dat je de afbeelding niet kunt zien? Als je erop klikt, verschijnt het niet?

Omdat ik het net heb geprobeerd, aan mijn kant en het werkt best goed

1 like

als ik het beeld goed zie maar ik begrijp er niets van

Waar is je afscheidsplan?

Dit is wat ik zie

Leg uit ;-)

1 like

Wat mij betreft, ik begreep niet wat jij niet begreep (er hangt een begin in de lucht!)

Mijn afscheidsregel is het soort onvolledige cirkel/aardappel ... die compleet zou moeten zijn! Het gebeurt automatisch door de gezamenlijke lijn te volgen (die voorlopig goed is voltooid). En ik kan niet begrijpen waarom het plan niet sluit.

Ik bevestig mijn stuk als het helpt om beter te zien. Het is in Sldw2011, dus ik denk dat iedereen het moet kunnen openen!

moule_baobab2.sldprt
1 like

Bekijk deze tutorials in het Engels

maar heel gemakkelijk te begrijpen, zelfs voor een Papoea ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=rn86kptKgj0

https://youtu.be/rFqz63bLtaw

https://www.youtube.com/watch?v=YHHuIvnrUt0

Het is waarschijnlijk dat je zeer scherpe hoeken hebt

Op zich heb ik geen last van Engels. Maar... Ik heb geen geluidskaart! Het is duidelijk dat het door mijn fractie als nutteloos werd beschouwd en ik heb er dus geen recht op!

Een pad om te graven voor de scherpe hoek

1 like

Snijd je stuk in 2 aan de rechterkant van je scheidingslijn

Het maakt niet uit hoe het je niet kan schelen, want het is een symmetrie

Dus uw mal heeft de ene kant plat en de andere de afdruk van uw onderdeel

Vermijdt alle loodrechte vlakken voor het verwijderen van schimmels of onderdelen

Je mag nooit verticaal ten opzichte van de mal staan

Bekijk uw stoffelijk overschot via de tool Conceptanalyse

https://youtu.be/FQisNogW45w

1 like

Hallo

Naar mijn mening worden de 2 delen van je fruitpoot aan het einde gelijmd. Uit mijn hoofd zijn de 2-delige vruchtpoten zo gemaakt, dus geen ingewikkelde mal nodig maar 2 simpele mallen.

Maar we zouden bevestiging moeten vragen aan @Clémentine

1 like

Hallo

Aarzel niet om de scheidingslijn handmatig te voltooien, een extra oppervlak toe te voegen en vervolgens een naad op de bestaande scheidingslijn. Dit is vaak het geval, automatisme kan niet alles, anders zouden we hier niet zijn...

@+

1 like

Eerlijk gezegd een beginner in het ding ... Ik dacht stom genoeg dat we geen keuze hadden en dat het verplicht was!

Dus ik zou een oppervlaktevlak kunnen maken dat ik leuker vind, besluiten dat het mijn scheidingsvlak is en zo doorgaan zonder de Sldw-functie te doorlopen? Cool dat

nou, hier ben ik terug, gedwongen om de pc  te verlaten (noodgeval)

Kijk naar deze schermafbeelding

De scheidingslijn is compleet, maar draait op een bepaalde afstand

Het vertelt me dat je een minimale straalkromming hebt van 0.000313574 mm

Dat wil zeggen dat dal dus een wijziging van uw onderdeel aanbrengt

Stuur me je stuk als je het wilt

@+

1 like

Uiteindelijk kan ik er echt niet goed in zijn. Het lukt me niet om deze verdomde afscheidslijn te creëren. Dus heb ik een halve vruchtenpasta gemaakt... die toch makkelijker op het display te zetten zal zijn!