Laat me je de situatie uitleggen; Ik werk in een bedrijf dat landbouwmachines produceert en we gebruiken Solidworks om onze machines te ontwerpen en onze lay-outplannen te maken.
We zitten echter met z'n tweeën in het ontwerpbureau en we hebben niet dezelfde versie van SW, wat betekent dat slechts één van ons kan zorgen voor het maken van de lay-outplannen. Het irriteert ook onze verkopers die graag toegang willen hebben tot deze bestanden als ze wijzigingen moeten aanbrengen zonder ons te storen.
Kent u een gebruiksvriendelijke software waarmee we dit kunnen doen? Wetende dat we al schematische blokken hebben die de machines volgen met hun configuraties opgeslagen in SW om deze plannen te maken, zouden we software nodig hebben waarmee we ze kunnen herstellen, of op zijn minst "blokken" opnieuw kunnen maken en opslaan.
hallo, als je een andere software gaat nemen, kun je net zo goed een update van het 2e werkstation onder SW nemen, toch? (het hangt allemaal af van de versie)
Anders moet je werken in dxf/dwg en als je SW cd's voor 2009 inbegrepen kunt u DWG editor installeren. Het blijft in ieder geval ;) gratis Maar het kan natuurlijk niet boven 2009 openen, dat spreekt voor zich.
Ik ben het met @Fuz3D eens: waarom zou je je druk maken over 2 verschillende versies binnen hetzelfde bedrijf met alle problemen van dien? Dit lost echter niet het probleem op van verkopers die een licentie nodig hebben om SW-bestanden te gebruiken. Hebben ze 3D nodig of is 2D-implementatie voldoende?
Zie FreeCAD of gelijkwaardig die dxf (voor 2D) of step/sat (voor 3D) kan gebruiken.
Dat is wat we in de eerste plaats hebben voorgesteld, maar op dit moment ziet onze baas "het nut er niet van in", maar ik ga proberen een punt met hem te maken zodat hij het toch doet, want het is soms echt vervelend om met mijn collega samen te werken.
@FUZ3D: geen pre-2009 cd helaas
@stefbeno: Voor verkopers is 2D meer dan genoeg. Na wat ik heb bekeken met de .dxf, heb ik niet de indruk dat je de verschillende configuraties op de SW kunt opslaan (ik kan het mis hebben)
Vergeet niet dat je EDrawing bij elke licentie beschikbaar hebt, misschien kan het genoeg zijn voor verkopers. (tenzij ik me vergis). of een andere gratis kijker.
Ik heb erover nagedacht, maar je kunt er niets aan veranderen. Want de wens van de verkopers is om zelf veranderingen aan te kunnen brengen als dat nodig is
Want dan kan een 3e (zwevende) licentie nodig zijn als de prijs gerechtvaardigd is voor uw behoefte.
Maar ik ga in de richting van de anderen, je moet 2 licenties van hetzelfde jaar verplicht hebben, de risico's van het verplaatsen van bestanden naar een hogere versie zijn te groot. En eventueel een 3e drijvende licentie voor verkopers, aan de andere kant zal het winstgevend moeten zijn.