Ik heb een nogal complexe ASM en het PB is dat ik een montagehandleiding moet maken. Als ik nu lid ben van het Europees Parlement, hoe kan ik dan een subset maken die wordt beschouwd als een object dat ik in de nomenclatuur kan identificeren?
In de schermafbeelding is het deel dat in het geel is een sub-asm dat articuleert met een groot aantal andere S/S ASM, of zelfs individuele onderdelen die geen deel uitmaken van een S/S asm (meestal assen).
Tot nu toe was het mijn onderaannemer die het vanuit de ASM beheerde, maar hij is verdwenen
Is het een subset die u in uw stuklijst wilt overwegen zonder de componenten ervan? → klik met de rechtermuisknop op de configuratie , de configuratie-eigenschap en kies voor Onderliggende onderdelen weergeven wanneer deze als submerk worden gebruikt, de optie Verbergen.
Hallo Ik denk dat uw montage-instructies in woord of Excel worden gemaakt. Wat u wilt doen, is alle montagestappen met een bijbehorende nomenclatuur laten zien en screenshots maken om ze in uw woordpagina's te integreren. + een lijst van de benodigde gereedschappen + hijsmiddelen enz... In feite is het methodisch werk. Ik zou subassemblage voor subassemblage te werk gaan en de eindassemblage zal de assemblage zijn van al je subassemblages + assen en bouten, of iets dergelijks. Hiervoor heeft u in SW de beschikking over:
Europarlementariër BOM Verheven naar het eerste niveau Zoals @Silver_Surfer zet ik de assemblageconfiguratie in cache-modus. Of promoot als u de onderdelen van een assemblage weer in elkaar wilt zetten. Deze twee instellingen zijn op elke configuratie anders van toepassing En ik zal verschillende configuraties maken of ik zal de verschillende stappen aansturen Configuratie Stap 01 Stap 02 Enz... Je hebt ook de mogelijkheid om de configuraties in de nomenclatuur te regelen om jezelf te rangschikken volgens je behoeften Configuraties combineren of ontkoppelen en nog veel meer...
Een behoorlijk mechanisch gelast systeem, ik ben benieuwd wat het vertegenwoordigt
Het is een gelede assemblage die een kabel met een massa van 35 Kg in 0,75 seconden over een hoogte van 885 mm verplaatst en dit 2 keer per minuut. Meer kan ik er op dit moment niet over zeggen, ik zit in de POC-fase en het certificaat heeft pas niveau 2 van de 8 bereikt.
Aan de andere kant heb ik nog nooit een configuratie gemaakt, het voorstel van @Le_Bidule inspireert me op dit moment meer.
Het document wordt immers in Word gemaakt. Dus als ik het goed begrijp, maak ik liever screenshots van de sub-assemblies (zoals op de bijgevoegde afbeelding waar de SS-set in geel staat.
Aan de andere kant, onder SW kan ik beter als ik bijvoorbeeld de gele subset heb, deze articuleren met slechts één andere subset (de rest is verborgen). Voor de subassemblages die iets substantiëler waren, kon ik de details niet geven zoals voor deze eenvoudige s/s ASM.
Voor de sub-assemblies zal het niet al te ingewikkeld zijn, maar aan de andere kant zal het voor de pinnen en schroeven die de sub-assemblies bij elkaar houden niet van katoen zijn. Ik heb de indruk dat alles in woord met screenshots op de details van de montage eenvoudiger zal zijn.
Een beetje zoals dit document gemaakt voor onderhoud, maar nauwkeuriger omdat het een montagehandleiding zou zijn.
In de eerste afbeelding is dit gele stuk gearticuleerd met 8 andere subassemblages.
Het is dus waarschijnlijk dat het gemakkelijker zal zijn om het document te maken met slechts 2 stuks per keer. De vraag die ik mezelf stel is of ik in SW werk of met screenshots door de plaatjes eromheen in te kleuren of transparant te maken.
Voor je vraag
Citaat [Is dit een subassemblage die u in uw nomenclatuur wilt overwegen zonder de componenten ervan] het antwoord is ja, modulo, de schroeven en pennen die worden gebruikt om de sub-ASM ertussen te monteren.
Het is dus een structureel probleem. De gele component, als het een assembly is, verberg dan de componenten in de eigenschappen van de config(s), zoals ik in mijn eerste antwoord heb uitgelegd. Maak er vervolgens een nieuw geheel mee, plus de bevestigingsmiddelen (schroeven, pen, enz.) waarmee het kan worden gekoppeld aan de andere componenten op het bovenste niveau.
Dit vervangt natuurlijk niet de tekeningen, die de referentiedocumenten blijven. In het bijzonder met de nomenclaturen die ongetwijfeld zullen evolueren na de prototypefase en toekomstige versies en/of opties en dus geïndexeerd.
Ik weet dat je teleurgesteld zult zijn, maar ik ben nooit geïnteresseerd geweest in configuraties. Om eerlijk te zijn, ik begrijp er niets van. Ik ga een of twee tutorials op Youtube bekijken om minder dom te zijn. Tijdens het herzien weet ik waarom ik nooit geïnteresseerd ben in configuraties, het is omdat ik alleen unieke stukken maak, dus het maken van geen lego-stukken of configuraties zijn erg handig , ik begreep wat je suggereerde
Voor alle schroeven geldt dat het geïsoleerd is in een specifieke map in de Sub-ASM en als ik het tijdelijk verwijder, verdwijnen alle schroeven. (magisch nee).
Hallo Persoonlijk gebruik ik de functie van de envelopcomponent veel. Dit helpt om ze uit te sluiten van de BOM en ze transparant te maken, waardoor de elementen die in het plan moeten worden getoond, opvallen.
De configuraties gelden niet alleen in de ruimte, maar ook op montageniveau. U kunt configuraties maken, ook via het verbergen of weergeven van displays volgens het ene of het andere display. Of via een configuratie door de status van een verwijderd of niet-verwijderd onderdeel te wijzigen. Verborgen staat: je ziet ze terug in de stuklijst (tenzij je het vrijwillig uitsluit via de onderdeeleigenschap in de samenstelling) Status verwijderd: Het onderdeel verschijnt niet in de configuratie. Het is interessant als je het goed doet. Bestudeer het principe, wanneer het gepast is, moet het worden gebruikt, maar pas op dat het de assemblages en modelreconstructies zwaarder maakt
Zoals gewoonlijk wanneer verschillende experts me helpen, ben ik meteen geïrriteerd om het juiste antwoord aan te wijzen. Ik kies @Silver_Surfer En heel erg bedankt voor de hulp van @FRED78@ronathan@Le_Bidule