Hellend vlak

Hallo

Nog steeds op mijn helikopterbubbel probeer ik hem op een hellend vlak te snijden.

Dus ik heb een vlak gemaakt ten opzichte van het aanzicht aan de rechterkant, maar ik kan de hellingshoek niet gebruiken.

doe-het-zelf

capture.jpg

Hallo, hiervoor moet je een as maken tussen het rechtervlak en het bovenste vlak. Je creëert een hellend vlak en vervolgens een vlak ver van je hellend vlak.

---------------------------------------------------------------------

EDIT: In feite kun je niet direct een hellend vlak maken ten opzichte van een ander vlak. Want in werkelijkheid heb je geen scharnierpunt in je plan. Dus maken we een as op het snijpunt van de 2 vlakken die ons draaipunt voor de helling zal zijn. 

Daar ga je

Fijne dag

G.

2 likes

sorry dat ik het niet begrijp, ik heb de rechter- en bovenste vlakken geselecteerd en vervolgens op de as geklikt, het maakt me een as op het snijpunt van de 2 vlakken.

Dan maak ik een vlak ten opzichte van de as, maar ik heb geen toegang tot de hoek

capture.jpg

In de eerste referentie selecteer je de as en in de tweede referentie selecteer je je vlak!! :)

Kijk op de bijlage! 

Fijne dag

capture.jpg
2 likes

Hoi diiity,

Kortom, u moet een as van 65 mm van uw vliegtuig maken die als vaste as zal dienen om uw vliegtuig te kantelen.
Dan hoef je alleen maar je vlak en je as te selecteren wanneer je je hellend vlak maakt (zie screenshot).
Ik hoop dat dit je heeft verlicht, veel succes voor jou diiity
PS: sorry voor het stuk dat snel ^^" is gemaakt

plan_incline.jpg
1 like

Hallo

je selecteert je vlak en dan de as tegelijkertijd (CTRL), dan klik je om een nieuw vlak te maken en daar kun je de hoek kiezen... Zie PJ

plan_60deg.jpg

Zodra uw plan om te creëren; Je hoeft hem alleen maar te verschuiven om hem op de gewenste plaats te plaatsen.

Grote mannen, begreep ik en het werkt.

Dank u allen

doe-het-zelf

2 likes