Hellend vlak

Hallo 

Ik wil graag een hellend vlak maken op een gebogen vlak. Hoe doe je dat?

Ik gebruik SolidWorks 2018

Bij voorbaat dank

VIAN Gilbert

Hallo

De truc is om te weten of je het hellende vlak boven het gebogen oppervlak wilt zonder het aan te raken, of dat je materiaal van het gebogen oppervlak wilt verwijderen.

Wat we kunnen zeggen, gezien de weinige informatie over het hellende vlak zelf, is dat het voldoende is om een vlak met de gewenste helling te maken met de functie "Plan" en vervolgens materiaal te verwijderen uit een schets die op het plan is getekend, Wees een extrusie van dezelfde schets.

Vertel ons iets meer:

1°) Over de aard van het hellend vlak

2°) We gaan ervan uit dat je weet hoe je een vlak onder elke hoek en in elke positie moet tekenen. Zo niet, laat het ons weten en we laten je zien hoe je het snel en gemakkelijk kunt doen.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Kunt u ons een zeefdruk geven van wat u graag zou willen hebben?

Hallo @AC cobra

Ik denk dat het beter voor hem is om uit de vrije hand te tekenen en een scan van zijn tekening te maken. Want als ik het begreep, weet hij niet hoe hij het moet doen, dus het is moeilijk om de AMHA-zeefdruk  te maken :-)

Hallo @ Gilbert

Ik stel voor dat u als volgt te werk gaat.

Het idee is om twee horizontale lijnen te hebben die zullen dienen als referentiehaak naar een vliegtuig (vlak dat schuin zal staan).
Van dit hellende vlak kun je een schets maken om je schuine stuk te maken.

Als uw onderdeel al bestaat, kunt u het beperken tot het hellende vlak.

Als het niet duidelijk is, maak ik een mini-tutorial voor je in time-lapes.

Pluche

plan_incline_sur_surface_bombee_vue_1.jpg
1 like

Met het knipprogramma zou het het moeten doen en enkele annotaties. ^_^

1 like

Zie onder andere deze tutorial

Dit definieert hoe je een opname maakt op een complex gebogen oppervlak (een ei)

https://www.lynkoa.com/contenu/cr%C3%A9ation-de-plans-sur-un-%C5%93uf-avec-solidworks

Veel leesplezier 

@+ ;-)

1 like