Medium shot van een puntenwolk

Goedemorgen, heren.

In tegenstelling tot gisteren heb ik gekeken of de vraag al gesteld is... Ik hoop dat ik goed gezocht heb...

Hier is mijn probleem:

Ik heb een puntenwolk die afkomstig is van een controle, dus uit deze wolk zou ik een gemiddeld schot moeten kunnen maken.

Is dit mogelijk? Wetende dat dit een operatie is die vrij regelmatig plaatsvindt en dat de cloud 50 punten heeft.

Bij voorbaat dank

Een lijn volgens de kleinste kwadraten methode?

Laten we zeggen dat door een macro te doorlopen waarvan ik weet dat het mogelijk is, een heleboel vergelijkingen het toestaan.

Wat mij interesseert zou zijn:

-1) Laten we eens kijken naar een specifieke functie in Solid die je in staat stelt om het gemiddelde vlak te creëren uit een groot aantal punten.

-2) Of de macro ronduit.

Als er niets bestaat, ga ik aan de slag, maar als ik kan voorkomen dat ik iets opnieuw creëer dat al bestaat. Omdat het mij lijkt dat het een functie is die verdomd nuttig kan zijn voor iedereen die wel controle heeft.

Van de 50 punten, veel succes met het berekenen van het gemiddelde vlak met behulp van de kleinste kwadratenmethode.

Het is beter om de methode van Mayer te gebruiken....

Desalniettemin betwijfel ik of er een bevredigend en nauwkeurig resultaat zal worden verkregen, welke methode ook wordt gekozen.

Ik ga nog kijken wat ik kan doen

het lijkt me haalbaar met de functies voor het maken van oppervlakken van scanTo3d ... Aan de andere kant heb je een Solidworks Premium nodig om deze add-on te hebben.

4 likes

Het ziet er goed uit ScanTo3D. Sterker nog, daar zouden we mee uit de voeten moeten kunnen.

"Mijn licentieserver" kan me niet laten zien hoe het eruit ziet, maar ik heb net een video gezien, het ziet er onberispelijk uit voor wat ik wil doen! Zodra ik dit licentieprobleem heb opgelost, ga ik testen!

Bedankt!

Hallo fpinheiro,

Ik ben net aangekomen op lynkoa.

Ik ben wiskundige en werk aan puntenwolken die worden weergegeven door een numerieke functie die onderhevig is aan differentiële beperkingen. Ik kan dus 2D en 3D verwerken.

Stuur me een 2D- of 3D-wolk en ik ga op zoek naar een vergelijking die het kan weergeven.

(In dit voorbeeld passeert het gebied elk van de 8 rode punten en in de buurt van de andere 118 punten in de zin van de kleinste kwadraten.)

Vriendelijk.

alusipdranreb

1 like

Hallo alusipdranreb

Zodra ik weer zo'n puntenwolk heb, neem ik contact met je op!

Bedankt!