Vliegtuig op een cilinder

Hallo allemaal en de beste wensen voor 2014

Op Solidworks zou ik graag een referentieoppervlak (een vlak) op een cilinder willen maken, maar dat kan ik niet doen omdat het me om verschillende referenties vraagt, een eerste die raakvlak moet zijn en daarna loopt het vast.

Dank u voor uw antwoorden.

Om een vlak te creëren dat raakt aan een cilinder, selecteert u het cilindrische vlak en een vlak dat door de as van de cilinder loopt.

Standaard wordt een vlak gemaakt dat raakt aan de cilinder en loodrecht staat op het geselecteerde vlak.

4 likes

Om het project te voltooien, is het mogelijk om een afgerond gezicht te selecteren, evenals een basisplan (voorvlak, rechtervlak, enz.) en dat is voldoende.

Succes

Ik heb altijd een fout in de referenties.

Hier is een screenshot van mijn scherm.

capture.jpg

Selecteer de 2 entiteiten die in de vorige antwoorden zijn genoemd met de CTRL-toets (multi-select)

Je moet ook een boven-omlaag-onder-gezicht vlak selecteren dat door je as van je cilindrische stuk gaat, zoals we de berichten hierboven zeggen.

Dat is niet erg, ik heb een vlak gemaakt ten opzichte van de as van mijn onderdeel en vervolgens een vlak evenwijdig eraan.

Dank u voor uw antwoorden.

Hallo

In de onderstaande afbeelding vind je hoe je een raakvlak maakt. Goede voortzetting.

plan_tangent.png

Hallo

@SebastiebSxs waarom een vlak maken op de as van de kamer, was het deel niet gebouwd in relatie tot de reeds bestaande vlakken, namelijk Face Dessus Droite?

In dit geval is het niet nodig om een nieuw plan te maken, selecteer gewoon standaard een van de drie bestaande vlakken in SolidWorks (kijk hiervoor naar @echaumet afbeelding)

@+