Hallo, ik wil een al bestaande taak uitvoeren, op een aantal .sldprt- of .sldasm-bestanden in onze vault, zonder dat ik het handmatig hoef te doen. Er zijn ongeveer 50.000 bestanden getroffen. Ik heb een SW2022 Premium License met PDM pro 2022. De betreffende taak genereert een JPEG-bestand in de kluis en een ander JPEG-bestand om het te integreren in onze ERP. Is er een manier om met een PDMTools-tool dit soort manoeuvre uit te voeren?
En is het mogelijk om 3D-bestanden te filteren op basis van attribuutwaarden die op deze 3D-bestanden aanwezig zijn?
Voor het deel " En is het mogelijk om 3D-bestanden te filteren op basis van attribuutwaarden die op deze 3D-bestanden aanwezig zijn?" Als de attributen gekoppeld zijn aan een datamap, is er normaal gesproken geen probleem via de " volledige zoek"-tool van PDM
Voor de basisvraag kun je altijd proberen een zoekopdracht uit te voeren . Selecteer in de kluis alle bestanden en voer de taak uit: heel, heel, heel lang bij elke stap, maar het kan werken (maar met lage waarschijnlijkheid). Het beste wat je kunt doen is deze map per map doen (maar dat is wel tijdrovend).
Er is ook een taakplanner in Solidworks. met de taken ' Voer een aangepaste taak uit' en ' Bestanden exporteren '. Als je EPDM-taak alleen is om een afbeelding te genereren zonder al te veel opzinnigheid, zou dat genoeg moeten zijn.
Ik heb al geprobeerd verschillende bestanden te selecteren en vervolgens de taak te starten via een menu-opdracht vanuit de verkenner. De taak draait correct, de 4 geselecteerde .sldprt/sldasm-bestanden worden verwerkt op het speciale werkstation, maar slechts één van de verwerkte bestanden genereert een XML waarmee het up-to-date JPG-bestand naar de ERP kan worden geüpload.
Anders is een andere aanpak om te beginnen met het JPG-bestand (aangezien niet alle 3D-bestanden per se een jpg hebben gekoppeld) en een statuswijziging te maken vanuit dit JPG-bestand. Het probleem is hoe ik ervoor kan zorgen dat PDM vanuit de naam van het JPG-bestand een taak start die het bijbehorende 3D-bestand opent (identieke naam zonder extensie)?
Froussel, je zegt ook: " Als je EPDM-taak gewoon is om een afbeelding te genereren zonder al te veel poes, zou dat genoeg moeten zijn."
Aan mijn kant gebeurt het genereren van de jpg via een taak waarbij er een script is. We hebben dit onder andere zo ingesteld dat we ons logo transparant kunnen toevoegen voor het 3D-beeld van het component. Dus ik weet niet zeker of het werkt met de taakplanner zoals jij die beschrijft.
In mijn tijd hadden we een macro voor prints op PDM gekoppeld aan een workflow voor indices, maar ik weet niet meer of ik via de scheduler kon printen. Aan de andere kant moet je bij het printen via de planner ervoor zorgen dat alle versies van de onderdelen en plannen up-to-date zijn
@FRED78 en @Maclane kan de SW-taakplanner geen PDM aansturen. Je moet de bestanden die je wilt verwerken van tevoren krijgen, anders zou het met een macro die bestanden ophaalt mogelijk moeten zijn, maar je moet dat allemaal coderen. Niet bekeken, maar verder misschien een macro met de PDM-API waarmee je de taak vanuit Excel kunt uitvoeren.
Het zou interessant zijn om PDM aan een workflow te koppelen, met indexbeheer. Dat blokkeert het plan na het printen (met de mogelijkheid om terug te gaan indien nodig). Of de workflow doorzetten tot de volgende hint na de review. Maar ik denk dat het in de pro-versie zit. Een interessant hulpmiddel als je jezelf niet beperkt tot een kluis, is Windchill. Voor de macro zijn er experts hier, ik denk dat je het zult vinden. Een printmacro met een tampo is voor een expert geen hogere wiskunde.
Hallo Dus in Solidworks PDM is het niet makkelijk (je moet met de bestandsgeschiedenis spelen en meestal is die gereserveerd voor beheerders of in ieder geval " expert " gebruikers) en omdat een wijziging door SW is aangebracht kun je niet eens meer teruggaan om een revisie simpelweg te annuleren (geen versieverwijdering) wanneer het bestand wordt gebruikt in een uitgepakte assembly.
Bedankt voor je feedback Wat betreft de geschiedenis van de revisies hangt het af van hoe je het aanpakt. Op dat moment en laat het me weten als het niet meer zo is. We blokkeerden de opname na het printen, het was een " toestand " maar het blokkeerde je niet om terug te gaan. Hij was niet naar de hogere index gegaan, alleen naar de bevestiging van de lopende revisie. Als je dan een nieuwe revisie start, was het blokkeren, onmogelijk om het principe van de revisie terug te draaien. Behalve een beheerder. Een oplossing was inderdaad om een kopie van het plan te maken en daarmee een herstart van de teller. Alles was immers gekoppeld aan een Workflow, die 2 mensen na jou doorliep, de beroemde 3 handtekeningen van je cartridge, met de mogelijkheid om systematisch terug te gaan in het proces van de passage naar de volgende revisie.
Om terug te gaan moet je een beheerder inschakelen, maar als dit veranderd is, is dat erg verrassend. De implementatie werd gedaan door softwaregiganten (Avenao, denk ik).
Hallo @FRED78, Misschien heb ik het verkeerd begrepen, ik bedoelde bijvoorbeeld teruggaan om een revisie ongedaan te maken (verwijderen uit de bestandsgeschiedenis). In feite kunnen we alleen vooruit gaan
Interessant is dit verhaal van Rollback-blokkering als het bestand wordt gebruikt door een uitgepakt bestand. Ik heb dit probleem bij bestanden die worden gebruikt door virtuele componenten en die nog steeds uitgepakt blijven in de database (omdat het niet langer wordt gebruikt in de assembly die goed gearchiveerd is). Ik had het Rollback-probleem gemeld bij Visiativ, maar zij hadden dit specifieke punt niet uitgelegd.
Weet je op welke versie van PDM deze Rollback-beperking verscheen?
Voor zover ik me herinner sinds 2022. Bewerking: Maar rollback op een bestandsversie is altijd geblokkeerd als dat bestand wordt gebruikt in een gepakt assembly of clip (normaal gedrag). Het enige wat is veranderd is dat het simpele " verwijderen" van een statuswijziging zonder een versie van het bestand te verwijderen, op hetzelfde niveau is geblokkeerd als het verwijderen van een versie.
Ik zou daarom de SQL-database moeten kunnen schoonmaken van alle virtuele bestandsvermeldingen die als gecomprimeerd worden beschouwd terwijl hun ouder assembly wordt gearchiveerd. Ik zal dit bespreken met Visiativ.
Verwijder de geschiedenis nee, dat kan niet, per definitie (het is de geschiedenis van het bestand die je in staat stelt terug te keren naar deze staat, dus het is normaal om het te behouden). Zelfs als het geannuleerd wordt!
Aan de andere kant is het belangrijk om de index te kunnen omlaag of omhoog te gaan. Gemonteerd is normaal. Ga naar beneden bij fouten, ongeacht de redenen.
Het is haalbaar met een beheerdersrecht en stabiel zolang de use cases gearchiveerd zijn (vandaar de blokkering door PDM). Waar ik het over heb is het annuleren van een overgang of het terugkeren naar een stap van de worklow, wat bijvoorbeeld leidt tot het annuleren van de revisie. In dit geval wordt geen enkele bestandsversie verwijderd, geen invloed op de gebruikssituaties omdat we de bestandsversie niet aanraken maar alleen statusinformatie die naar mijn mening niet geblokkeerd zou moeten worden (dat waren ze niet vóór 2022), omdat het hetzelfde is als een statuswijziging " forward " van de workflow (SW PDM wordt in de gebruikersinterface weergegeven). nieuwe staat waarin het bestand zich bevindt en het niet blokkeert om een versie toe te voegen). Voor zover ik de verplichte blokkade begrijp om een versie die in een uitgepakt gebruiksgeval wordt gebruikt niet te verwijderen, is het teruggaan via de geschiedenis naar een vorige staat op basis van hetzelfde versienummer van het bestand (in feite stappen in de workflow annuleren) naar mijn mening niet erg begrijpelijk (het veroorzaakt geen stabiliteitsproblemen).
@Cyril_f Het lijkt alsof de fanrechten zijn geblokkeerd, maar het verandert van de ene versie naar de andere Maar het lijkt ook op functies van de workflow zoals ingesteld in PDM
Hallo Als je de myPDMTools-suite hebt, moet je misschien de TaskAction-kant bekijken door de tool ' Documenten toevoegen in een lijst ' te gebruiken (spoiler: ik heb het niet getest ).