Crashen met een tekening

Een beetje meer detail?

4 likes

Hallo

Waar maak je je zorgen over?

Kunt u dit toelichten? Tijdens welke bewerking crasht de software?

4 likes

Hallo

Het antwoord is: 42.

9 likes

Net als mijn collega's is ze of de beschrijving van de crash

Dit is de eerste keer dat ik een crash hoor voor een tekening

Dus ja, uitleg, het is een onderdeel of assemblages gemaakt via solidworks

Of het is een import die niet correct is geconverteerd

@+

IK HEB EEN TEKENING GEMAAKT VAN EEN MONTAGE. DE TEKENING IS GEMAAKT.

IK PROBEER DE TEKENING TE OPENEN, MAAR SOLIDWORKS LOOPT VAST.

BERICHT: SOLIDWORKS HEEFT EEN PROBLEEM ONDERVONDEN EN MOET SLUITEN.

IK HEB NOG EEN TEKENING GEMAAKT ONDER EEN ANDER NUMMER VAN DE MONTAGE, HETZELFDE RESULTAAT.

IK HEB MIJN PC AL UITGESCHAKELD.

Bedankt, ik schrijf in kleine letters

Zet uw pc uit en start opnieuw op 

en probeer het opnieuw

Hallo

Even voor de goede orde, voor het geval je het niet weet, maar schrijven in hoofdletters betekent dat je schreeuwt, dat je boos bent.

4 likes

Is de assemblage complex?

En door de achtergrond te veranderen?

Misschien is het het achtergrondplan dat het probleem is of zelfs het tekensjabloon.

Heb je het geprobeerd met de standaard templates en basemaps van Solidworks?

De tekencrash was een beetje ons dagelijks lot, vandaag een beetje minder.

Wij beheren complexe pakketten. Ik heb het over meer dan 1000 genoemde onderdelen exclusief schroeven.

Wij beheren de eenvoudigste mechanisch gelaste elementen en tot 1000 stuks in bulk.

Zodra we beginnen met de tekeningen, worden we geconfronteerd met meerdere problemen:

- Lange regeneratie
- Lange back-up
- Crashen

Nadat je hebt geprobeerd de snelheid en stabiliteit van SW te verbeteren, moet je het gebruik van veel functies beperken en tegen jezelf zeggen dat het beter is om te verwijderen en opnieuw uit te voeren dan te proberen te wijzigen.
Voor 3D is het:
- Geen oppervlakte-elementen hebben
- Gebruik complexe commerciƫle onderdelen om het aantal regels in een tekening te beperken (zoals leveranciersvermeldingen of motorvinnen)
- Maak een enkele lichtgewicht configuratie. Als het nodig is om verschillende posities te creĆ«ren, is het het beste om een nieuwe assemblage te maken.
-...

Voor de tekening is het:
- Maak geen plan met meerdere vellen
- Beperk detailweergaven
- Maak geen weergave op basis van een doorsnede, detail of onderbroken weergave
- Controleer of elke schetsregel die bij een weergave hoort, ook beperkt is tot dezelfde weergave
- ...
Het is inderdaad veel werk stroomopwaarts, veel nauwkeurigheid, het trainen van de teams in de werkwijze om niet te worden vertraagd door te veel crashes.

3 likes

Ik ben het volledig eens met j.mary 

Bij mechanisch gelaste onderdelen moet u inderdaad zijn aanbevelingen opvolgen.

Voor professionele software vind ik echter dat de noodzaak om dit te doen meer aanvoelt als vrije software.

Het is slechts mijn mening, maar ik vind het volkomen onaanvaardbaar.

De grote bedrijven worden waarschijnlijk niet getroffen (geen of weinig gelaste constructie omdat het wordt uitbesteed) maar ik denk dat een groot aantal kleine constructies zoals de mijne te veel worden getroffen. Ik voel me alleen, met solidworks!

Als anderen mijn mening delen, kunnen we misschien samen optrekken?

Van mijn kant gebruik ik nog steeds de 2017 SP5-versie en ik sta niet meer onder contract, als iemand andere oplossingen heeft... (Ik denk aan TEKLA?)

2 likes