Excel-onderdeel familie crasht bij thuiswerken

Hoi allemaal

Naar aanleiding van de recente gebeurtenissen werk ik de rest van de maand met een geleende licentie en de bestanden die offline beschikbaar zijn. Op dit moment werkt het zonder al te veel problemen, behalve voor de gezinnen van kamers. Of ik nu een bestaande onderdelenfamilie gebruik of een nieuw onderdeel dat lokaal op mijn pc is gemaakt, het is onmogelijk om een onderdeelfamilie te maken. De operatie loopt onderweg systematisch vast. Ik probeerde ook de pc opnieuw op te starten, zonder succes.

Is er iemand in dezelfde situatie als ik (SW 2019 premium licentie geleend en Office 2016) om te zien of het probleem alleen uit mijn situatie/configuratie komt?

Ik heb echt moeite met de omslachtigheid van het integreren van Excel in SolidWorks voor het maken van tabellen waarvoor een eenvoudig CSV-tekstbestand het beter zou doen. En deze ervaring versterkt me een beetje meer in dit idee. Hetzelfde geldt voor het gebruik van VBA, dat moet worden opgegeven (https://fr.wikipedia.org/wiki/Visual_Basic_for_Applications#Obsolescence).

PS: SolidWorks 2019 SP3 en premium licentie, Excel 2016, Dell Mobile Workstation. Screenshot op pc.

pb_famille_de_pieces_solidworks.png

Hallo

Geen zorgen aan mijn kant.

Ik ben op sw2017, Outlook 365, telewerken via VPN. 

Ik open eerder Excel en ik open de deelfamilies in een nieuw Excel-venster.

Ik geef de voorkeur aan de solidworks-configurator in plaats van de onderdelenfamilies, deze is stabieler. We zijn niet afhankelijk van de versie van Excel en SW.

Yannick

1 like

Dank je wel Yannick voor je antwoord.

Inderdaad, ik slaagde erin om een kamerfamilie te gebruiken door een nieuwe kamer te creëren en een lege familietafel in te voegen door deze in een nieuw raam te openen.

Aan de andere kant ben ik er nog steeds niet in geslaagd om een kamer te openen die al een familie van kamers heeft.

Ik heb de configurator geoefend zoals op je screenshot en het doet zijn werk goed. Aan de andere kant heb ik 110 beoordelingen per configuratie, dus ik kijk er niet naar uit om aan de slag te gaan. Ik hoop dat ze me snel toegang zullen geven tot de VPN...

Hierdoor kon ik ook de mogelijkheid zien om de configuratietabel op te slaan. Dat kan ook nuttig zijn als ik weer op kantoor ben!

Het wordt steeds vager. Ik heb de indruk dat SolidWorks eigenlijk berichten aan de buitenkant van het scherm plaatst (alsof het denkt dat ik nog steeds met mijn dubbele desktopscherm zit). Ik zag het met name toen ik probeerde een gekoppelde odds te creëren. Het dialoogvenster om uw naam in te voeren is nergens zichtbaar, maar als ik blind typ en op "enter" druk, dan wordt het gekoppelde oproepnummer aangemaakt.

Dus ik probeerde meerdere keren achter elkaar op "esc" te drukken bij het openen van een kamer met een gezin en toen wonderbaarlijk: het gaat open! Het is dus meer een probleem van een fantoom secundair scherm dan een VPN a priori. Ik zal waarschijnlijk morgen overschakelen naar de configurator als het me niet te veel werk geeft om 660 kopieën/plakken te doen.

1 like

Veel succes en goedenavond

Om dit probleem met het spookscherm te ontrafelen, kunt u proberen uw tv op de laptop aan te sluiten en de weergave-instellingen te wijzigen van "uitgebreid" naar "duplicaat". Aanpassing toegankelijk, met W10, door met de rechtermuisknop op het bureaublad / weergave-instelling te klikken / naar beneden te scrollen naar de onderkant van het venster om het blok "meerdere beeldschermen" te vinden, met W7 is het dezelfde soort.

1 like