Terugkerende crash en trage montage en tekening (SW2016)

Hallo, ik kom naar je toe omdat we steeds meer problemen hebben met crashes en traagheid op SW 2016.

Ex Crash:

-Creatie van snit

-Tekening exporteren in PDF

-Eenvoudige raamwisseling tussen montage en tekening

-Diverse andere totaal onschadelijke manipulaties!

Het probleem is dat deze crashes niet systematisch zijn (niet gerelateerd aan een bepaalde actie of aan een bepaalde assemblage of tekening) en daarom is de oorzaak niet minder ingewikkeld om te identificeren.

Dit gebeurt vooral op de tekeningen, onze stokpaardje ergernis op SW!

Om een beetje context te plaatsen:

-Systeem info:

i7-4790 3,6 GHz-processor

16 GB ram

Grafische kaart K2200

Netwerkwerk (ik ken de kenmerken van het netwerk niet!), maar sommige crashes kunnen lokaal worden gereproduceerd.

-SW 2016 sp4

Samenstellingen van maximaal 5/6000 componenten

Tekening (maat)assemblage van minder dan 800 componenten

Tekening (voor export) van de grootste assemblages

Sommige gebruikers hadden bijvoorbeeld meer dan 20 crashes op een dag, voor ons ontwerpbureau van ongeveer 15 cartoonisten wordt de verloren tps al snel representatief!

Deze crashes lijken te zijn gekomen sinds de beroemde versie van 2015 en de reeks "incompatibele" Windows-updates zonder dit te kunnen bevestigen.

Ik droog op over de mogelijke oorzaken.

Onze pc-configuratie lijkt me in orde, misschien is de grafische kaart een beetje licht voor onze grotere builds. Ik dacht eraan om uiteindelijk over te stappen op een werkstation (een echte!), om te testen of er winst was in betrouwbaarheid.

Ons netwerk lijkt prima te werken (ik heb er geen technische informatie meer over)

Misschien is onze manier van ontwerpen wel helemaal te gek...

Ik werk momenteel aan het vereenvoudigen van onze modellen in termen van bestandsgrootte, aantal lichamen, verwijdering van het oppervlak indien aanwezig om ze zoveel mogelijk te verlichten en tegelijkertijd voldoende detail te behouden voor onze ontwerpen.

Kortom, ik ben een beetje verdwaald en op zoek naar antwoorden, aanknopingspunten, suggesties, informatie of andere!

Bedankt.

Ik denk aan een conflict tussen Windows en Sw.

Weet je welke..... Dus de...

Ik weet dat er Windows-updates zijn die niet compatibel zijn met Sw, de andere leden kunnen je vertellen welke.

1 like

Hallo

Toon de update naar SP5 en controleer of deze nog steeds werkt. Het probleem is op al uw post en heeft het dezelfde versie van Solidworks en Windows update???

2 likes

Heb je ooit geprobeerd om een opruiming te doen met ccleaner en vervolgens een systeemopruiming en een defragmentatie om alles weer op orde te krijgen???

Hallo

Van mijn kant denk ik aan een wat borderline configuratie voor zulke grote ensembles. Je moet kijken in het geval van crashes als het gebruik van de pc niet maximaal is (RAM en proc), zo ja, dan moet je daar kijken. Heb je in de instellingen dubbel zoveel RAM in het virtuele geheugen?

Anders, om u te begeleiden, kunt u contact opnemen met uw dealer die u kan helpen het probleem op te sporen (de kans is groter dat hij dit doet en u een oplossing biedt).

2 likes

Ik heb net geüpdatet naar Sp5, ik zal proberen om dat allemaal te reproduceren.

Ac cobra@ we hebben niet allemaal dezelfde configuraties, maar we zitten allemaal op dezelfde SP (ik ben degene die dat voor elkaar krijgt!). De betrokken functies zijn vrijwel identiek aan de mijne.

Wat betreft het pc-onderhoud, ik probeer het "schoon" te houden (ccleaner, defragmenteren, SW RX enz.), voor mijn collega's is het iets anders!

Cyril.F@ heb ik geen specifieke problemen met het RAM-geheugen (maximaal half gebruik), enkele pieken in het CPU-gebruik, misschien is onze pross een beetje licht... Ik weet niet zeker of het vergroten van het virtuele RAM-geheugen deze problemen zou oplossen, maar ik kan testen!

Sommige crashes deden zich voor door het simpele feit van het dimensioneren of toevoegen van een markeringsballon aan een algehele opname en niet alleen door een lading die pc-bronnen zou verbruiken die uiteindelijk zouden "flitsen".

Ik heb onze dealer al eerder benaderd, maar ben op zoek naar andere leads!

Dank u voor uw antwoorden

Hallo

Misschien een lead, doe een ctrl+alt+del en kijk of je een taak hebt met de naam "svchost" die je cpu en geheugen zou kunnen opeten. Als je problemen hebt met "svchost", is hier een link die je kan helpen:

http://forum.malekal.com/windows-bugs-svchost-exe-utilisation-cpu-memoire-anormale-lenteurs-microsoft-pourriture-t51719.html

1 like

Om in de richting van @Bart te gaan. Als het probleem na het updaten van uw software naar SP5 nog steeds niet is opgelost, kan het goed zijn om Solidworks te verwijderen en opnieuw te installeren (vergeet niet de licentiesleutel te krijgen als u dat doet)

Dit komt omdat er installatiefouten of conflicten kunnen zijn tussen het systeem en de software.

Vergeet ook niet om de status van uw geïntegreerde stappen te controleren. Er zit een beetje oppervlak in en er komt traagheid naar voren. Een beetje een "constructiefoutje" en hij heeft moeite om alles uit te rekenen. Probeer in dit geval zoveel mogelijk met de rechtermuisknop te klikken en het te "diagnosticeren" om het onderdeel te repareren.

Dat gezegd hebbende, het begint nog steeds druk te worden in je melanges. Het lijkt mij dat de traagheid onvermijdelijk zal zijn

1 like

Zodra mijn onderdelen klaar zijn, laat ik de blokkeerbalk zakken om onnodige reconstructies te voorkomen. Het voorkomt traagheid in de vergadering en leden van het Europees Parlement die bij de minste gelegenheid herbouwen. Probeer dit eens te zien...

3 likes

Bekijk deze tutorials

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/gestion-des-gros-assemblages-solidworks-0

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/gestion-des-gros-assemblages-solidworks

waaronder deze die veel informatie geeft over de instellingen en wat je niet moet doen

http://www.lynkoa.com/tutos/import-export-formats-neutres/gestion-de-gros-assemblage-2

@+

1 like

Het probleem is niet zozeer de traagheid van de assemblages, de pc reageert nogal snel, zelfs op grote assemblages met oppervlak, hebzuchtige onderdelen (zoals veer) enz. Op de assemblages is het meestal een onverklaarbaar crashprobleem (geen overmatig gebruik van de Ram of CPU).

Het grootste probleem komt van de tekeningen voor een assemblage van 800 componenten, bijvoorbeeld zo'n 5MB

Zodra ik een dozijn weergaven maak, waarvan de meeste dwarsdoorsnede zijn, zelfs als de reeds voltooide verborgen zijn, blijft de tekening "oneetbaar". Meer dan 30 seconden om een snede te maken, 5 seconden om uit te zoomen of een notitie te maken, kortom het is een lange tijd! Om nog maar te zwijgen van de crashes!

We hadden deze problemen niet voordat we naar 2016 gingen, maar sindsdien heb ik al onze modellen opgeruimd en geprobeerd de prestatie-opties zo goed mogelijk te optimaliseren. Ik heb onlangs de blokkeerbalk ontdekt, het lijkt interessant, maar is alleen van toepassing op delen van één lichaam, het lijkt mij dus kan hier worden gebruikt.

Ik heb nog wat tests te doen met de SP5, maar van alles wat ik zie lijkt het meer te komen van een SW / Windows update probleem.

1 like

Afhankelijk van de geschiedenis van uw machines (opeenvolgende SW-installaties), kan het interessant zijn om een lege machine te bouwen (formatteren, schone installatie van Windows en SW).

Het kost tijd en/of je moet een machine ter beschikking hebben.

4 likes

Het probleem is op de tekeningen, heb je geprobeerd om over te schakelen naar conceptkwaliteit als dat nog niet gedaan is op je tekeningen om te zien of het iets verandert?

1 like

stefbeno @ Een goede oude opmaak, het moet worden gepland in onze schema's! Natuurlijk kan het geen kwaad, daarna is het erg tijdrovend maar voor een onmiskenbare winst moet ik 2 woorden zeggen tegen mijn manager!

Vspemens @ De tekeningen van conceptkwaliteit laten ons niet toe om pdf-afdrukken te maken (zeer slechte kwaliteit) en soms bug tijdens de DWG-export, deze 2 formaten dienen ons als distributie naar onze klanten is een probleem! En ik kan me niet herinneren dat het sneller of stabieler was.

Ik verzamel de informatie van elk van hen:

Na een paar pogingen na een update naar SP5, lijkt het afkomstig te zijn van een SW/Windows-conflict en/of Solidworks-servicepack.

Voor verschillende problemen is de update naar de laatste SP essentieel.

Er moet een methodologie worden toegepast voor het beheer van grote assemblages om ze te verlichten om de benodigde middelen en crashes te beperken.

In geval van grote problemen kan een herinstallatie of zelfs formattering van de pc worden overwogen.