Hallo
Bij het opslaan van assemblage in solidworks 2018 SP5 crasht de software, onmogelijk om door te gaan, ik schakel het uit via de taakbeheerder. Ik heb ook gemerkt dat de reconstructietijd buitensporig lang is. Ik geef aan dat mijn montage licht is (crash zodra het 2e deel wordt toegevoegd...).
Mijn pc is nieuw:
i7-8750H 2.20Ghz processor
16 GB werkgeheugen
Intel UHD graphics 630 en NVidia Quadro P2000 grafische kaarten (crasht qq de kaart)
Dank u voor uw antwoorden
Julian
Hallo Julien
Kun je je montage posten (met take-away samenstelling of inpakken en gaan aangezien je in SW 2018 bent)
Ik gok liever op een beschadigd bestand. Ik denk dat je maar één SW-opdracht open hebt staan (controleer het omdat het elke keer crasht)
SW heeft een zeer hoge betrouwbaarheid en het is vrij zeldzaam dat het wafelt en als het de grafische kaart was, zou het niet crashen SW dat het heel weinig gebruikt, vooral op een kleine assemblage.
Vriendelijke groeten
Ik doe het zo snel als ik kan (ik ben inderdaad een SP1 uit 2018 aan het installeren). ondertussen ben ik in 2017 via het STEP formaat weer naar alles teruggegaan, gelukkig had ik niet veel bestanden.... Het werkt perfect.
Ik heb de assembly in 2018 meerdere keren opnieuw gemaakt, zo raar dat het bestand elke keer beschadigd is, toch?
Julian
Het is niet zo raar omdat het niet bekend is welk deel van het bestand beschadigd is. Het kan een onderdeelbestand zijn dat opschudding veroorzaakt of een eenvoudige beperking. Of een soort link tussen de bestanden en het ASM.
Wanneer een bestand beschadigd is (je moet nog steeds weten welke) kan het je een tijdje op de verkeerde plaats zetten.
Als je ASM niet te ingewikkeld is, probeer het dan opnieuw te doen, maar geleidelijk door af te trekken.
Als dit mij overkomt, verwijder ik één voor één de onderdelen of s/s samen met een back-up tussen elke manip totdat ik de boosdoener vind.
Als het niet werkt, is het een gegarandeerde scheet :-)
Vriendelijke groeten