Solidworks crasht bij het maken van een familietafel

Elke keer als ik begin met het maken of bewerken van een familie van stukken. Er is een opening van Excel die vastloopt en crasht Solidworks. Heeft iemand dit ooit opgelost?
Bij voorbaat dank voor uw opmerkingen. Hieronder vindt u mijn configuratie.

SOLIDWORKS Premie 2022 SP5.0
Windows 10 64-bits
Kantoor 2013

Hallo, heeft u een dialoogvenster dat wordt geopend en waarin u wordt gevraagd of u een optie wilt uitschakelen voordat u het Excel-bestand opent?
image

Hallo;
Is uw Office-versie ook 64-bits?

Wat gebeurt er als u eerst het Excel-bestand van de artikelfamilie maakt voordat u het aan uw 3D koppelt? Crasht het ook?

Zijn al je Excel-processen afgesloten, voordat Solid ze probeert te openen?

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo @olivier.normand,

het lijkt erop dat SOLIDWORKS 2022 niet langer compatibel is met de versie van OFFICE die je hebt...
U kunt meer te weten komen door deze link te volgen:
https://www.solidworks.com/fr/support/system-requirements

Werkte het eerder? zo ja, onder welke SW- en OFFICE-versie?

1 like

Hallo nee.
Eerst heb ik het scherm " excel configuratietabel" dat me uitnodigt om de bron te kiezen

Welke optie ik ook neem, als ik valideer, knippert er een lijn bovenaan het scherm en is alles geblokkeerd.

Goedenavond
Zelfde antwoord als @twathle .
SW 2022, Office 2016 minimaal. De 2013-versie is niet compatibel en naar mijn mening, gezien het door SW aangekondigde einde van de levensduur, zou de 2013-versie op zijn best moeten draaien tot SW2019/2020.

1 like

Hallo

'Auto-creatie' werkt niet? (er kan een probleem zijn met uw basismodel...)

Bjr,
Ja, ik had dit probleem al, dat definitief werd opgelost toen ik van pc veranderde.
Ik denk dat dit probleem te wijten is aan een groot versiegat tussen Excel en SW.
misschien een nieuwere Excel-versie??
Anders had ik gemerkt dat het probleem minder aanwezig was als ik geen Excel open had staan bij het maken van de familie van onderdelen.
Moge de kracht met je zijn.

1 like

Om op dit onderwerp in te gaan, dank ik degenen die hebben bijgedragen aan het bouwwerk. Ik zit in 64 bits (solidworks en office). Solidworks 2022 en kantoor 2016.
Het probleem blijft bestaan... Maar hoe ongelooflijk het ook mag lijken, het probleem doet zich alleen voor als de solidworks open staat op een scherm dat niet het laptopscherm is!! Ja!
Als gevolg hiervan omzeilen we het probleem door de familietabel te bewerken met de solidworks open op het laptopscherm. Het is niet praktisch, maar het helpt. Als ik de solidworks op een ander scherm zet, is het een gegarandeerde crash.