Genummerde plaquette

Hallo, ik moet dxf maken voor een reeks platen genummerd van 000 tot 999.
Ik ben op zoek naar een efficiëntere manier. Momenteel verander ik het nummer en sla het op onder .dxf 
Heeft iemand een manier om het sneller te doen?
Trouwens, ik ben bezig met solidwork.

Bedankt en een fijne dag verder

006.png

Hallo

Waarom maak je geen familie van onderdelen? 

5 likes

Een familie van onderdelen laat denk ik niet toe om 1000 onderdelen afzonderlijk op te slaan en dxf automatisch.

Een SOLIDWORKS Macro is denk ik de snelste oplossing om aan uw behoeften te voldoen.

Daarna kan ik er niets aan doen, professionele vervorming, maar kijk eens naar de DriveWorks-technologie.

Met DriveWorks kunt u configurators maken om uw SOLIDWORKS-ontwerpen te automatiseren en verkoopconfigurators te maken.

Een van de DriveWorks-modules, Autopilot genaamd, stelt u ook in staat om modellen automatisch te genereren op bijvoorbeeld een server.

Het zou dus perfect mogelijk zijn om heel gemakkelijk een reeks platen genummerd van 000 tot 999 aan te vragen.

Maar een SOLIDWORKS Macro om aan deze zeer specifieke behoefte te voldoen, lijkt mij geschikt.

Succes

Thomas

Als je eenmaal je deelfamilie hebt gemaakt, zou je in DXF moeten kunnen exporteren met de taakplanner als ik me niet vergis.

Met de taakplanner zou je de tekeningen van alle configuraties moeten maken en ze vervolgens in .dxf moeten exporteren. Maar ik heb niet de indruk dat het mogelijk is zonder macro.

Hallo

Zodra u al uw configuraties heeft, kunt u ze exporteren naar DXF met BatchConverter vanuit  3D. Het is een myCADtools-tool

Je vinkt de optie aan:

en u stelt de naam in met de naam van de configuratie door op de knop te klikken ...

A+