Solidworks vouwen

Hoi allemaal.

Ik wil graag een vouw maken.

Volgens de onderstaande figuur moet ik 3 vouwen maken (vouw 1, vouw 2, vouw 3) om rand A en rand B te laten samenvallen. 

Is er een oplossing om de haltes A en B direct te laten samenvallen?

Zo niet, dan heb ik de geschetste vouwfunctie: voor vouw 1 en vouw 3 zijn er geen problemen. Het is echter niet van toepassing op dekking 2.

Kortom, ik moet een piramide maken door de 1,2,3 rand te buigen en het toeval AB wordt gelast.
Kleine verduidelijking: ik ken de hoeken niet, maar het stoort me niet omdat ik zal proberen graad voor graad te buigen om de meest nauwkeurige te krijgen

Kan een lid mij alstublieft hulp en advies geven?

Ik kijk uit naar uw feedback.

Sylvain.

Hallo

Als u de functie Sketched Fold gebruikt; je moet een klein gaatje (Diam 3) maken op de kruising van de 3 vouwen en daar zal het werken.

1 like

Over het algemeen doen we het tegenovergestelde 

We beginnen met een afgewerkt onderdeel

En we ontvouwen ons

c een trechter ?

onder welke versie van SW valt u?

Plaats uw bestand zodat we op zijn minst enkele beoordelingen kunnen nemen

@+

4 likes

Hallo aan jou,

Dank u voor uw antwoorden.

Ik gebruik SolidWorks 2018.

GT22, ik begrijp dat we over het algemeen uitgaan van een afgewerkt onderdeel. 

Zodat u het kunt begrijpen, het bestand is in feite een pdf-bestand, geconverteerd naar dxf en geconverteerd naar een schets. Het is een platte recensie van Papertrophy die ik in pdf op internet heb gekregen. Ik zou het graag willen modelleren om het in metaal te maken. 

Kortom, het is een schets die ik heb omgezet in plaatwerk. 

AC Cobre 427 Ik heb inderdaad een klein gaatje in het materiaal gemaakt (diam 0,5 door een extrusie te doen met materiaalverwijdering, maar het werkt niet.)

Ik heb het geprobeerd met een diam 3, en het werkt!

Bedankt!

Ik heb het bestand in de pc gezet.

Met vriendelijke groet

Deel 3.SLDPRT
1 like

Met een Diam van 0,5 weet Solidworks niet waar het heen moet met het materiaal van de vervorming van de plooien, maar met een Diam van 3 is het over het algemeen best goed, maar aan te passen aan de dikte.

Perfecte dank,

Wat betreft het samenvallen van de twee haltes, heeft u een tip alstublieft?

Nogmaals bedankt.

Moeten je 3 hoeken identiek zijn? Als dat zo is, hoef je alleen maar te dubbelklikken op de geschetste vouwfunctie 3 en jij en zodra de hoekafmeting wordt weergegeven, dubbelklik je erop en het venster verschijnt en daarin zet je een = dan dubbelklik je op de geschetste vouwfunctie 2 en daar klik je op de hoekafmeting en daar worden ze gekoppeld dan doe je de manipulatie van de geschetste vouw 2 naar de 1. Op die manier, als je de hoek van de 1e verandert, volgen de andere twee, en is het gemakkelijker om daar te komen, en als de 3 niet identiek hoeven te zijn, voer dan de bewerking uit met degenen die dat wel moeten zijn. Vergeet niet om een CTRL-Q uit te voeren na het wijzigen van de hoeken ter overweging.

Of u kunt de gesloten hoekfunctie gebruiken die te vinden is in insert==>plaatwerk==> gesloten hoek en u selecteert de twee zijden en ze zullen elkaar ontmoeten.

Prachtige ac cobra 426,

Dat probeer ik meteen.

Nogmaals bedankt.

Goedenavond Ac cobra 427

Ik heb de indruk dat de gesloten hoekfunctie alleen werkt met 90° vlakken, en dit komt omdat je in het geval van @ czirnyj.sylvain geen afschuining kunt maken.

@tous

In ieder geval is de schets genaamd "Model" en die het platte oppervlak definieert naar mijn mening onjuist, ook al  verzekert @sylvain ons dat hij de vorm heeft hersteld zoals die is.

Bovendien heeft Sylvain niet de moeite genomen om de schets opnieuw te tekenen, wat de aanpassing van deze vorm meer dan sportief maakt.

Uiteraard zijn er geen kansen en geen beperkingen van welke aard dan ook,  kortom alles wat je nodig hebt om een leuke tijd te hebben (schmurtzz).

Wat ik zie is dat zonder een precieze kennis van de hoeken en vooral van de junctieafmetingen met de andere subassemblages die ook in plaatwerk moeten zijn, de kans dat het hele masker kan worden gemaakt bijna nihil is.

Wat ik denk is dat SW in dit geval alleen doet wat we willen vanaf het moment dat we alle dimensies zonder uitzondering kunnen geven en vooral de hoekige in dit specifieke geval.

Om te laten zien wat ik zeg, heb ik het stuk gemaakt met de meest waarschijnlijke afmetingen om te laten zien hoe je het moet doen met basisvouwen die de geschetste vouwen zijn die al zijn voorgesteld door @ Ac cobra.

U zult in de bijgevoegde afbeelding zien dat de perfecte verbinding alleen kan worden gemaakt met vullen met TIG MIG-lassen, omdat de randen een hoek vormen die niet 90° is. Ik heb de schets van het originele "model" over het model gelegd dat ik moest aanpassen om de randen aan elkaar te laten komen.

Ik wil erop wijzen dat geen enkele hoek gelijk is aan een andere. (Precisie gespiegeld aan Accobra's suggestie om de mogelijk gelijke hoeken te kennen)

Advies aan @ czirnyj.Sylvain , je moet beginnen met een volledig volume.

Persoonlijk zou ik alles doen vanuit meerdere vlakken en een volledig gerand skelet (net zoals we zouden doen als we alles in het oppervlak zouden behandelen voordat het volledige volume was gemaakt).
Dan zou ik mijn model in een aantal subassemblages knippen (gezien de vorm en het feit dat er een perfecte symmetrie is tussen links en rechts: twee subassemblages zouden hooguit drie voldoende moeten zijn (dit komt door de beperkingen op de buigmachine)

Maar de gemakkelijkste manier is om het 3D-model te maken van het hierboven genoemde skelet, vervolgens een enkel volume te maken en vervolgens, zoals voorgesteld, een trechter te maken van een volledig 3D-volume en dit om te zetten in plaatwerk. (We hebben dit onderwerp onlangs behandeld en het maken van een gecompliceerde trechter is heel goed beschreven.)

Daar ga je!! Maar mijn collega's en vrienden zullen u andere manieren geven om te werk te gaan.

Vriendelijke groeten

masque_tolerie_explication.pdf
2 likes