Buigen onder verschillende hoeken

Hallo

Ik probeer een deur te maken zoals de stapverbinding in solidworks, maar ik kan geen resultaat krijgen dat me tevreden stelt zonder dat het een hack is.

Ik heb deze deur gemaakt onder een andere software (specifiek voor onze machines), maar ik zou graag willen dat het rechtstreeks op solidworks wordt gedaan.

Ik heb het geprobeerd met de plaatwerkmodule, het werkt tot de tweede laag, wat me een probleem oplevert om ze op 45° te snijden.

Ik heb geprobeerd om met een blok te beginnen en dan een schaal te maken, de vier hoeken af te snijden en om te zetten in plaatwerk, maar nogmaals, ik kan de tweede vouwen niet op 45° snijden.

Heeft u een oplossing of moet ik sleutelen ?

Ik heb ook nog een andere vraag, op mijn andere software kan ik van de 3d kiezen om een vouw te veranderen in een kwart vel of omgekeerd een vouw te reconstrueren van een kwart kwart vel, is het mogelijk om hetzelfde te doen onder solidworks?

Dank u voor uw antwoorden.

bis-holder.sldprt

Hallo

Zie bijlage, als ik je probleem goed heb begrepen! Door op "bewerk het profiel van de gebogen plaat" te klikken, kies je een rand en kun je deze transformeren. Ribben, hoeken enz...

Vriendelijke groeten

tolerie.jpg
1 like

Hallo

Helaas is uw bestand in 2020 en is een groot aantal gebruikers nog in een lagere versie.

Is het mogelijk voor u om ons een screenshot te maken van wat u wilt (onder de andere software) en wat u heeft onder SW?

Op deze manier kan een groter aantal mensen naar uw probleem kijken (als de bovenstaande oplossing u niet heeft geholpen)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo

Ik voeg een stappenbestand en een foto toe om uit te leggen waar het vastzit, ik zal mijn bericht na het eten bewerken om het in meer detail uit te leggen.

https://prnt.sc/t66gwd

bis.step houder

Ik denk dat we de 2 "verticale" vouwen moeten wijzigen (door hun lengte te verminderen), zodat er geen interferentie van materiaal is met de bovenste vouw.

2 likes

Hallo

Helemaal eens met @stefbeno  (wiens terugkeer na deze ietwat onrustige periode ik verwelkom)

Ik stel echter ook voor om als alternatief een grotere straal te hebben, omdat deze in zijn vorm te klein is om de vervorming door buigen op te vangen.
Solidworks houdt namelijk min of meer rekening met de vervorming van het materiaal door tegenslag aan de randen en als deze vervorming te groot is, zegt SW dat het de vouw niet kan maken. Vooral omdat de 90° verstekvouwen in de hoeken behoorlijk naar achteren duwen. U kunt ook een inkeping maken voor verstekplooien, dit elimineert terugstroming.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Dank u voor uw antwoorden, met betrekking tot de buigradius gebruiken wij een 12 ve, d.w.z. een binnenradius van 2 mm volgens de specificatie van onze machines.

Mijn grootste probleem komt niet echt voort uit het verstoren van het vouwen, maar meer uit het feit dat de retouren niet allemaal dezelfde hoeken hebben.

De eerste moeilijkheid is om de lengte van de vouw van 45° af te stemmen op de bochten van 90° om alle tweede vouwen op hetzelfde vlak te maken.

De tweede moeilijkheid is dat als ik de bochten afzonderlijk doe (45° en 90° ) solidworks de versteksneden niet automatisch beheert.