Ik zou graag willen weten of er een functie is om lipjes te maken voor het vouwen van buizen om een gevouwen buisvormige structuur te maken.
Op dit moment ben ik bezig met het creëren van de structuur van de buis in vouwen en vouwen toevoegen.
Ik wil graag ontwerptijd besparen (zelfs als ik altijd dezelfde basis gebruik voor verschillende projecten).
Deze lipjes maken lasersnijden en "handmatig" buigen van de zijkanten mogelijk, waardoor lasdefecten worden voorkomen, en de elementen worden in één blok gemaakt.
de afbeeldingen spreken voor zich: als ik het goed begrijp, begin je met een recht U-vormig profiel, en als er eenmaal een snede is gemaakt, buig je het in een hoek van 90°.
In een enkele functie is dit niet mogelijk in solidworks, aan de andere kant kunnen we mogelijk een bibliotheekfunctie maken die de sneden komt maken (zonder ze elke keer opnieuw te tekenen ), het enige dat overblijft is om de vouwen in geschetste vouwen te maken bijvoorbeeld.
Als u echter uitgaat van een geometrie die direct in 3D is getekend, is de bibliotheekfunctie ook een goede oplossing, gebruik dan bijvoorbeeld de functie converteren naar plaatwerk
Je zegt dat je altijd dezelfde basis gebruikt. Waarom slaat u uw document niet op als een sjabloon (prtdot)? Zo ga je telkens uit van dit model, verander je de afmetingen en creëer je zo je nieuwe onderdeel.