Vierkante buis en rechthoekige buis buigen

Hallo

Help me alstublieft om de onderstaande afmetingen te kennen, voor het lasersnijden van vierkante buizen, 

capture.png

Bijgevoegd is een andere weergave

capture_2.png

Hallo

Ik zou uw aandacht willen vestigen op het feit dat uw verzoek niet erg duidelijk is.

Inderdaad, als je deze tekening in solidworks hebt gemaakt, heb je alle gewenste afmetingen: modulo het verlies bij de bocht.
Mijn collega's zullen zeker een punt maken over het zeer beknelde gebied op de kruising van de boog van de cirkel en de rechte delen van de laserinkeping.

Vriendelijke groeten

1 like

Zozo, 

Dank u voor uw antwoord,

Ik heb dit patroon gedownload van GRABCAD, 

maar ik weet de afmetingen van de uitsparing niet,

Ik denk dat ze in verhouding staan tot de buismaat, 

1 like

Hallo @moubarakbsisa

Als je hebt gedownload, moet je zeggen wat voor soort bestand als het bijvoorbeeld STAP is:

1°) je hoeft alleen maar een functieherkenning uit te voeren om je model te hebben alsof je het zelf in SW hebt gemaakt

2°) zo niet, dan kunt u alle dimensies vinden met de functie "Meten  ": Klik op Extra ==> Evalueren ==> maatregel.   (wanneer u het opent, ziet u wat de letter is van de snelkoppeling voor deze functie. Ik heb gewoon de letter M, wat betekent dat zodra ik op de letter M tik, ik de keuzelijst met invoervak heb die wordt geopend om de afmetingen te geven die ik wil.

Vriendelijke groeten

2 likes

Bedankt

Ik ken de afmetingen van dit model heel goed,

maar ik wil de vergelijking of de relatie weten tussen deze afmetingen en de buisafmetingen en hun dikte, 

Om deze vergelijking toe te passen op een willekeurige afmeting (buis), 

Heeft u een idee van deze proportionaliteit?

capture_3.png

Hallo

Ik stel voor dat je mijn tutorial over de voorbereiding van vierkante buizen voor laserbuizen bekijkt, omdat ik denk dat het aan je behoeften voldoet.

2 likes

Hallo

BEWERKEN: Na  de uitstekende tutorial van onze eminente @ac cobra , is het moeilijk om het beter te doen omdat hij het frame in zijn geheel maakt en vooral met een methode waarmee je elke hoek kunt maken en niet alleen 90°. Bovendien maakt zijn methode van het gebruik van plaatwerk het mogelijk om het frame  te vormen voor montage en uit te vouwen voor productie en het CNC-laserprogramma en voor de MEP.

Kort! Met nederigheid antwoord ik op een andere manier.

Ik merk op dat je de informatie uit elk bericht moet halen om je te kunnen antwoorden. ;-)

De relaties zijn heel eenvoudig, maar je moet voorzichtig zijn omdat de theoretische afmetingen van de tekening tijdens de fabricage kunnen worden ondermijnd (zie de te maken spellen). Net als bij elk plaatwerkonderdeel is er krimp in de bocht en vooral voor de buizen een terugveereffect, dus het is beter om rekening te houden met de mogelijkheid om een strakkere hoek te hebben dan nodig is, zodat  de lasser zijn vier hoeken in één keer kan aanpassen. Het is daarom noodzakelijk om twee soorten spel te plannen: dat van zone A en bij de ontmoeting van de twee randen.

In mijn bijlage vindt u de uitleg om uw eerste verzoek te beantwoorden. Natuurlijk zijn er relaties en die zijn heel eenvoudig voor degenen die weten hoe ze een booglengte moeten berekenen (L = π D x  α hoek in het midden / 360°). Als je eenmaal de wiskunde voor de eerste buis hebt gedaan, hoef je alleen nog maar een blok te maken en het te verplaatsen waar je maar wilt. Maak gewoon één blok per type buis en/of hoek en u bespaart tijd en nauwkeurigheid in herhaalbaarheid.

1° op zone A moet je een afstand van minstens 0,5 hebben tussen de straal van 32,5 mm en de rechte lijn die in mijn voorbeeld 50,91 mm is. Voor games op buisbochten zal @ac cobra je zeker aanvullende informatie kunnen geven, maar neem gewoon die van een plaatwerk van dezelfde dikte als de buis.

Ik heb je eerste  verzoek beantwoord, maar ik kan de methode die wordt beschreven in de tutorial (beste manier) van @ac cobra    niet genoeg aanbevelen ;-)   ;-) ;-) ;-) Rekening houdend met de spellen die moeten worden gemaakt om het werk in de werkplaats te vergemakkelijken. Een mix van de twee oplossingen moet echter wel interessant zijn om naar  te kijken ;-)  ;-)

Vriendelijke groeten

PS: de inkepingen (zie de bijgevoegde tekening) op je Grabcad-model zijn nutteloos! Dat is heel gemakkelijk te bewijzen met het vervormingsexperiment of meer wetenschappelijk door een PEF-simulatie onder SW te doen , omdat het enige geval waarin het mogelijk gerechtvaardigd zou kunnen zijn, zou zijn voor niet-gelaste buizen en zelfs dan!

calcul_theorique_pliage_tube_non_cylindrique_2020-09-09_15_15_13-window.jpg
4 likes

Zozo, 

Er is geen bijlage in uw laatste antwoord,

Bedankt

BEWERKEN

Opmerking geannuleerd

Hier is een stuk dat ik in 2016 heb gemaakt.

tu_30x30x3_tolerie_a_135deg.sldprt
5 likes