Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Sylvain, ik ben 28 jaar oud, ik ben ketelmaker-lasser van beroep.
Momenteel ben ik een werkstudent in BTS CRCI (Boilermaking).
Ik woon in de regio Parijs, in de 93.
Wat betreft mijn vraag. Ik werk onder Inventor 2016.
Hieronder hebben we 3 afbeeldingen.
Figuur 1 : Ik wil rand 1 laten samenvallen met rand 2 door rand 3 en rand 4 te buigen. Zou er een manier zijn om randen 1 en 2 direct te laten samenvallen zonder de buighoek voor rand 3 en 4 te kennen ? Het zou gemakkelijker zijn omdat ik verschillende onderdelen heb om te buigen in dit soort configuratie. Dit zou me kunnen behoeden voor het zoeken naar hoeken.
Figuur 2: Ik heb geprobeerd het kleine deel van de vouw te vouwen, maar het probleem is dat de software de omcirkelde vouw in een stippellijn over het hele oppervlak van het onderdeel projecteert. Hoe bakent u de lengte van de vouw af in Figuur 2 (zie zoom), om te voorkomen dat u in het geval van Figuur 3 terechtkomt?
Alstublieft?
Ik kijk uit naar uw feedback en dank u bij voorbaat.
Met vriendelijke groet,
Sylvain
Goedenavond Sylvain,
Voor je vraag kun je vouwen vanuit een schets. Maak een streek die niet de volledige grootte van je werk is en geef aan dat je met deze schets wilt buigen.
Een andere oplossing, als ik het me goed herinner, als je vouw eenmaal is gemaakt, zelfs als het verkeerd is en niet bij je past, kun je het wijzigen door naar beneden te scrollen in de functies van Silva de creatieboom van je stuk. Je zou functies met de naam "vouw" moeten tegenkomen en je kunt de schets van je vouw bewerken. Ik heb het niet verzonnen, maar morgen zal ik proberen screenshots voor je te maken als je dat tegen die tijd niet kunt. Voor je vraag n'1 Ik weet niet echt hoe ik dit probleem moet oplossen.... Ik ga op mijn zij kijken. Omdat ik meestal het gevouwen stuk teken en dan weer uitvouw...
Goedenacht.
Carolina
Hallo Caroline, Bedankt voor je feedback.
Ik ging verder met een schetsvouw zoals u in uw antwoord vermeldt. (zie figuur 2)
Toch maakt deze functie een plooi over de gehele lengte.
Hallo
Uit het geheugen kan de 2016-versie deze gedeeltelijke vouw niet ondersteunen. Het probleem kan worden omzeild door het problematische gevouwen deel pas toe te voegen nadat de vouw is gemaakt.
1 like
Responsories