Hallo
Ik herinner me de duimstok niet, dus ik twijfel over de mogelijkheid om dit onderdeel te vouwen:
Het is 50/10 staalplaat
Hallo
Ik herinner me de duimstok niet, dus ik twijfel over de mogelijkheid om dit onderdeel te vouwen:
Het is 50/10 staalplaat
Hoi Tomalam,
Je gebruikt een kantbank met een V om dit onderdeel te buigen???
Hallo
Vanaf de 5 mm moet je minimaal in een V van 25 buigen, dus daar is het deel dat het glijdt het is onvermijdelijk!!
En bovendien zal bij het vouwen van de 2e vouw (aangezien een pre-W-vouw niet mogelijk is), de eerste vouw die al gemaakt is, het dek van de vouwmachine raken!! (Om dit te zien moet je een vouwgereedschap tekenen en het op 45° in de vouwen plaatsen en je ziet de interferentie)
Ik denk het wel, de fabricage wordt niet naar mij toe gedaan en ik weet niet waar het gevouwen zal worden
Maar ik weet niet of het vouwgereedschap doorgaat voor de 2e vouw.
Het is mogelijk, het hangt allemaal af van de gebruikte tools.
Ik weet een beetje van plaatwerk, maar niet tot het punt dat ik de exacte vormen van het gereedschap ken. Vandaar mijn vraag
Je gaat een beetje moeite hebben met buigen, laat het me uitleggen.
U buigt een plaatwerk van 5 mm in een v van: 6* ep5=30.
Je zult de 26 niet naar binnen kunnen krijgen, want bij het vouwen van de tweede vouw,
De eerste gaat weer open.
We zouden in de verleiding komen om een kleinere v te gebruiken (22 of 24 v), maar het probleem is dat het gegenereerde tonnage per meter de waarden kan overschrijden die de gereedschappen kunnen ondersteunen...
Ziezo, ik hoop dat ik je een beetje heb verlicht.
Met een tool op afstand, geen zorgen;)
David, ik dacht hier meer over na om aan de 1e truc te ontsnappen:
Daarna moet een onderdeel als dit worden gemaakt als een hulpmiddel om te volgen (zie productieaantallen.) met vouwen op doorn.
Als algemene regel geldt dat de minimale buigradius één ep moet zijn, de uitstulping is zo gemaakt dat u zich geen bijzondere zorgen hoeft te maken.
Oé Tomalam een tool op afstand wat =)
Een hulpmiddel op afstand of zwanenhals, het lijkt mij als mijn geheugen correct is.
Ik denk dat het zal werken met dit soort tool
Een zwanenhals bigorgne Bart en er is geen punch tool colision meer!
Aan de andere kant, met de v, zal het stuk :( achtervolgen
Met een V van 30 niet ;)
Maar je hebt kracht nodig!
Ja voor de tool op afstand en opnieuw! Hoe dan ook, het stuk zal achtervolgen. Of in een kleinere V, maar de V zal bijten!
Aan de andere kant heb ik net mijn werkplaatschef laten zien, hij vertelde me dat het mogelijk is met een tool "offset op de breedte" en aan het einde van de pers!
Jij bent emm...... Niet, fabriek daar!
:D
Ja, dat zou ik kunnen, maar het stuk heeft andere plooien gepland, dus het wordt een beetje te veel scheren!
Ba in je V van 30, 26+40 is het 66 mm.
Je buigt zonder enig probleem. Na de gereedschappen en de manier van werken, hangt alles af van de hoeveelheid die moet worden geproduceerd. (investering in speciaal gereedschap, of doe-het-zelf in de werkplaats^^)
Het worden ongeveer 10 stuks, dus de doe-het-zelf-optie zou zeer geschikt zijn