Buig mijn 2 poten naar binnen

Ik wil graag contact met u opnemen om een oplossing te hebben voor het modelleren van een onderdeel in 3D.

Ik wil de 2 poten van de U-vorm naar binnen vouwen zodat deze 2 poten een Ø 1 vormen.

Bijgevoegd vindt u het Solidworks-formaatgedeelte.

Bij voorbaat dank voor de oplossing(en) die u mij zult brengen, van mijn kant ben ik ook met het onderwerp bezig.

1208_pp_009_-_rep_1_-_piece_pliee_cryla_1.sldprt

Hello@hamza

De enige oplossing die ik kan zien is om de twee poten te verwijderen zoals je ze hebt gemaakt.

Geef vervolgens de gevouwen vorm met behulp van de Boss/Smooth Base-functie en maak vervolgens een symmetrie. Om schmurtss niet de tweede te laten doen.

Dit impliceert drie dingen:

1.  Of u profielen met alle slagen van elk mm maakt op een vlak dat is georiënteerd volgens de buighoek.
  2. Dat je minimaal twee geleidingsbochten maakt (ik denk dat het in jouw geval misschien wel 4 geleidebochten zijn) om je gladgestreken baas aan te drijven.
  3. Dat je geen resultaat eist dat overeenkomt met de werkelijkheid. Dit type buiging dat optreedt op een been dat al concaaf is, zal inderdaad kruipvervormingen veroorzaken aan de buitenranden en ook buiten het elastische domein. We zitten duidelijk in een stempeltechniek. Dat gezegd hebbende, aangezien uw plaatwerk 0,2 mm is, zou het niet veel moeten veranderen in vergelijking met de werkelijkheid: maar toch. Ik denk dat het belangrijkste is dat je, eenmaal opgevouwen, afmetingen hebt om te geven voor de fabricage of vooral voor het krimpgereedschap: als ik het goed heb begrepen waarvoor je onderdeel zal worden gebruikt.

Vriendelijke groeten

1 like

Bedankt voor je antwoord, ik zal je oplossing proberen.

Hallo

Ik antwoord je vanavond met een muntstuk omdat ik denk dat ik een oplossing heb gevonden. Nu ben ik naar 2020 gegaan en heb ik 2016 in huis.

Bedankt, ik wacht op je oplossing:)

Hallo

Dit is wat ik heb kunnen doen. Je zult het moeten aanpassen aan je ribben. 

ac_cobra_1208_pp_009_-_rep_1_-_piece_pliee_cryla_1.sldprt
1 like

Het is klaar :,-)

Hallo

Het inklappen van de poten in de huls was niet mogelijk.

Knip de poten apart af en breng ze dan terug en las ze.

Om het buigen na het walsen van de 5 mm dikke plaat uit te voeren, is het noodzakelijk om materiaal te verwijderen om de nok vrij te maken en zo een voorspellende buiging (https://m.youtube.com/watch?v=pYvcQA-vAQ0) te creëren.

Patrice.

Goedenavond @Ac cobra

Een achtvoudige bravo!  ;-) en ik zou zelfs zeggen een achtvoudige bravo!

Wat een meesterschap en daarnaast heel erg slim, vooral met Surface-dépliage.

Bedankt voor de les ;-) en respect!

Vriendelijke groeten

Hallo @cept-up

Ben! Uh! Het plaatwerk is 0,2 mm     ;-) en de hoogte 4,05 mm.

Het buigt op een bepaalde manier op de knieën ;-)

Vriendelijke groeten

@Ac cobra geweldig, heel erg bedankt, ik ga me laten inspireren door je stuk.

Hallo @Hamza.gedik

U kunt uw onderwerp afsluiten en vooral de persoon aanwijzen die u naar uw mening de beste oplossing heeft geboden.

Vriendelijke groeten

2 likes

Het is natuurlijk altijd zo ingewikkeld geweest om de juiste oplossing te kiezen^^

2 likes

Hallo @Fuz3D en excuses aan @Ac cobra

Inderdaad, tussen degenen die hun onderwerp nooit sluiten en degenen die niet de juiste bijdrager plaatsen, zijn we niet verwend;-)  ;-)

Maar het is mijn schuld, want ik schreef """ speciaal de persoon aan te duiden die u de beste oplossing heeft geboden ""

Vriendelijke groeten

1 like