Vouwt aan de binnenranden van het plaatwerk frame

Hallo

Op SW 2019 heb ik moeite met het maken van dichte vouwen aan de binnenranden van een plaatwerkframe.

Ik begin met een plat deel van het frame, uitgesneden in de binnenhoeken, die ik graag wil vouwen. Behalve dat het onder de 3,8 mm snijbreedte blokkeert terwijl de vouwen elkaar nog niet raken.

Ik heb het geprobeerd met een geschetste vouw, het blokkeert vanaf de eerste vouw.

Door gebogen vellen op randen te proberen, gaat het op 3 van de 4 randen, zelfs als de vouwen elkaar overlappen in de hoeken (en dus overlapt het uiteindelijke gegenereerde vlakke gebied ook). Het blokkeert wel met deze functie als ik de vierde rand selecteer.

Ik voeg de afbeeldingen van het eerste vlakke gebied en het type vouwen toe.

Ter info: Ep = 2 mm / Ri = 2,67

Heeft u een oplossing of ideeën alstublieft?
Ik ben een beginner in plaatwerk en ik leer al doende, als het niet de beste methode is, aarzel dan niet ;)

Bij voorbaat dank

plis_int_cadre.zip

Hallo

Het idee is dat de gevouwen retouren elkaar in de hoeken raken? Zo ja, onmogelijk!

Of misschien begreep ik de betekenis van de vraag niet!

Nee, inderdaad fysiek is het onmogelijk (hoewel het met de "gebogen plaatwerk op de rand" functie op 3 van de 4 randen geen probleem vormt op de 3D, raar...).

Maar verder is het in het idee een beetje zo, om ze samen te brengen in de hoeken tot de limiet van wat fysiek mogelijk is om op het eerste platte gebied te tekenen, met alleen een laser-"incisie" in de hoeken voordat ze worden gevouwen.

Op mijn foto's is mijn "incisie" 3,8 mm breed, dat is groot voor een laser! :D

Als ik de snijbreedte naar beneden ga, blokkeren de vouwen en ontstaan ze niet.

Bedankt, goedenavond

Het idee is om te beginnen met een frame en een vouw te maken door de schets van de vouw te bewerken om deze naar binnen te verplaatsen en de hoeken te breken. Vervolgens moet via een eerder gemaakte as een cirkelvormige herhaling worden gemaakt.