Meer Randen weergeven bij muisaanwijzer

Hallo

Sinds vanochtend heb ik een klein probleempje dat ik helaas niet kan oplossen.

Of het nu in een schets is, in een tekening of zelfs door met de muis over een kamer te zweven, ik heb de markering ervan niet meer weergegeven.

(in ieder geval slechts een fractie van een seconde nauwelijks zichtbaar, dan is de lijn of rand niet meer gemarkeerd)

Dit is echter nodig om volumes te meten of afmetingen te geven, om een schets te parametriseren in relatie tot een bestaand onderdeel, enz.

Ik ben meerdere keren opnieuw opgestart, maar het verandert niets...

Het is dus erg ingewikkeld om zo te kunnen blijven werken.

Het is alsof de glimlach altijd over de leegte vliegt. (homris het lichte knipperen dat maar één keer wordt gedaan)

Heb je enig idee wat ik moet doen?

Bij voorbaat dank  

PS: Het probleem heeft niets te maken met het feit dat mijn stuk hier van glas is, de andere zijn hetzelfde.

affichages_aretes.png

Is dit aangevinkt in Opties -> Weergave/Selectie -> Dynamische markering van de grafische weergave (tweede vinkje)

Thuis schakelt deze optie zichzelf willekeurig uit, dus heb ik een macro gemaakt die ik op een snelkoppeling (Ctrl + D) heb gezet om me deze optie te geven.

2 likes

Bedankt KVuilleumier,

Dit antwoord was precies het juiste, ik denk dat de toetsencombinatie per ongeluk is gedaan, of ik had dezelfde kleine willekeurige bug als jij.

Nu werkt het, maar ik vroeg me af wat het nut van deze "deactivering" was, want eenmaal gedeactiveerd kon ik in feite nauwelijks iets doen ...

Kortom, daar gaan we weer.

BEDANKT

Deze bug is al jaren bekend bij SW, maar is nog steeds niet opgelost,

Net als andere opties die soms veranderen in "Systeemoptie"

na misschien SW zegt dat het probleem is met Windows, en vice versa ...