Meerdere configuraties in dezelfde tekening

Hallo

Ik vraag je om een probleem dat ik tot nu toe nog nooit had gehad. Ik maak een plattegrond van een kamer die 2 configuraties bevat. De verschillen tussen deze 2 configuraties zijn de lengte- en diameterafmetingen die veranderen. Deze verschillende lengtes staan in de aangepaste eigenschappen van elke configuratie, en in schetsen gebruik ik vergelijkingen om waarden aan de zijden toe te kennen. Bijvoorbeeld, voor de lengte, zet ik "=L" in het dim veld.

In de 3D gaat alles goed als ik de onderdelen herbouw volgens de afmetingen die in hun eigenschap zijn aangegeven, maar in de tekening, zelfs als ik de 2 verschillende configuraties kies, zie ik altijd dezelfde grootte van het onderdeel.

Wie heeft iemand een idee?

PS: Wij gebruiken SW2012 SP5.0 en EPDM 2012.

Dank u bij acance,

Hallo

Kunt u het onderdeel en de tekening opsturen zodat ik het kan zien. Ik ben ook onder 2015 thuis

Doe je de configs met het exel-bord of voeg je een config toe aan je kamer en pas je de afmeting aan? Als u iets toevoegt, zorg er dan voor dat u uw beoordeling voor deze configuratie valideert en niet voor alle configuraties.

Hallo Manu67,

Bedankt voor je interesse in mijn souvis... Pas op, ik werk in 2012 en niet in 2015!

Ik heb het 3D-bestand bijgevoegd, zodat je kunt zien hoe het is gedaan.

Vriendelijke groeten

80429776.sldprt

Het deel met de configuraties die ik net heb gekregen zijn identiek. Kijk of je dat hebt om de kansen te valideren...

nouveau_microsoft_word_document.docx

Inderdaad, in alle configuraties zult u deze dimensie hebben die gelijk zal zijn aan LTOT. De waarde die aan LTOT wordt toegekend, is echter in elke configuratie anders via de aangepaste eigenschappen van deze configuraties.

Zie screenshot op pc.

capture_decran_2016-02-16_19.04.59.png

Thuis werkt het, je hoeft alleen maar je configuratie te kiezen, je kopieert en plakt vervolgens de weergave en je klikt erop om de configuratie daar te wijzigen, het zou moeten werken. :-)

nouveau_microsoft_word_document.docx

Heb je het kunnen bekijken?

Hallo.

Domme kleine vraag: maar heb je geprobeerd je tekendocument te reconstrueren? Een streek van CTRL+Q en het zou het moeten doen.

Nog een vraag, hoe selecteer je je configuratie op de tekening? U klikt met de rechtermuisknop op de gekozen weergave => eigenschap =>"gebruik de benoemde configuratie"=>ok? Of gebruik je een andere manier?

Ik maak regelmatig tekeningen met meerdere configuraties en ik heb dit probleem nog nooit gehad. Het is des te verrassender dat je zegt dat je een functionele 3D hebt

sans_titre.png

Hallo

In de 3D doe ik eigenlijk een Q-check om elke configuratie opnieuw op te bouwen, en in de 3D volgt het. Aan de andere kant, in het plan werkt het niet...

Ik heb het plan en de 3D ervan in het archief in het PJ-archief gezet. Kun je me vertellen of het voor jou werkt?

Bij voorbaat dank.

desktop.rar

Helaas heb ik een versie die ouder is dan de jouwe, dus ik zou het niet kunnen controleren. Maar ik weet zeker dat anderen er blij mee zullen zijn.

Nog een potentiële voorsprong. Zijn al je onderdelen verlicht of opgelost? Omdat ik weet dat ik soms mijn assemblages moet "oplossen" zodat er in de MEP rekening wordt gehouden met bepaalde wijzigingen

Ik heb net getest met je lay-out en inderdaad de bug.

Maar ik opende elke configuratie en speelde zo dat ze veranderden en toen volgde de tekening. Zie P J

nouveau_document_microsoft_word.docx

Wel thuis,

het toont me systematisch de laatste actieve configuratie in de 3D, zelfs als ik het om twee verschillende configuraties vraag. Ik vraag me af of er geen bug is met betrekking tot de 2012-versie.

Aan de andere kant zag ik net dat als ik een functie toevoeg die niet actief is in de 2 configuraties, de tekening volgt... Ga er maar aanstaan.

Ah, de geneugten van computers. Het is gek. Maar goed, het belangrijkste is dat het werkt.

Hallo allemaal (of goedenavond),

Eindelijk voortzetting en einde van het probleem: ik heb geen extra functies om toe te voegen van de ene configuratie naar de andere, dus ik heb zojuist de volgorde van sommige functies in de creatieboom gewijzigd, door de bewerking van de splines aan het einde te plaatsen, lost het probleem op.

Bedankt aan iedereen die probeerde het ding met mij te debuggen!