Verschillende staten ontvouwden zich in één deel

Hallo

Ik maak een trap van gebogen scheurplaatwerk. Ik heb verschillende vellen en ik wou dat ik verschillende uitgevouwen toestanden had voor de verschillende vellen, maar ik slaag er maar in om het op één te krijgen. Ik heb wel configuraties gemaakt, maar het geeft me alleen de vouwstreken, niet de vouwindicaties.

Fijne dag allemaal, ik kijk ernaar uit je te lezen

Pierrick

escalier_sous_deflecteur.sldprt

Hello@pthuillier

Ik denk dat het grootste probleem voortkomt uit het feit dat je je stukken niet uit één stuk maakt.

Zoals ik je SLDPRT zie, maak je eigenlijk een assemblage die bestaat uit verschillende onderdelen, bijvoorbeeld je benen.

Dus of je maakt een assemblage van gebogen plaatwerk en met snijden waarmee je kunt lasersnijden en buigen, of je voegt overal kleine stukjes onderdeel toe die met een mimine (slik) zijn gelast

In ieder geval moet je een ASM hebben van PART gemaakt van plaatstaal

Momenteel heb je verschillende verschillende objecten, die niet met elkaar verbonden zijn: je kunt dus altijd een flat maken van het eerste deel van je trap, het zal geen effect hebben op de poten  (Flat FLAT 50 X 5(1)) en andere materiaalverwijderingen in je benen die anders als een apart stuk zijn gemaakt. (bodemplaat taart 3 en bodemplaat gevouwen 4) Hetzelfde geldt voor materiaalafname die niet in de basisplaat gebeurt, maar als machinale bewerking.

Het afvlakken kan alleen op een enkel lichaam en in plaatwerk worden gedaan en niet in ASM

Je moet op zijn minst een eerste vlucht maken (gevouwen basis 1) en met de poten die goed in een kamer passen.

Hetzelfde geldt voor uw tweede vlucht

Het kan zijn dat ik er niets van begreep en dat ik redeneer zoals de meerderheid van  de pov' mensen die plaatwerk doen!
Het hangt allemaal af van wat je in de werkplaats wilt doen: alles daarna weer in elkaar lassen. In jouw opvatting -maar van wat ik op de benen zie- moet je specificeren.

Vriendelijke groeten

@tous

Je zult in gehechtheid de bron van de problemen zien in, nogmaals, ik heb het niet over de symmetrieën van de benen en dan de lineaire herhalingen van al deze prachtige mensen die zo veel "Delen" zijn

escalier_sous_deflecteur_-_vue_du_probleme.jpg
4 likes

Inderdaad, de poten die ik heb gemaakt zullen worden gelast, de vouwmachine die we hebben staat me voorlopig niet toe om twee verschillende bochten op hetzelfde plaatwerk te maken.

Door de configuraties elke keer dat je uitvouwt correct te maken, werkt het zelfs relatief goed. Ik heb de vouwen met de richtingen en graden voor elk vel. Een beetje vervelend omdat je elke keer door het palet van gezien en bijgewerkt moet gaan, maar het werkt redelijk goed.

Ja, ik had het stuk voor stuk kunnen doen in een assemblage met een lineaire herhaling natuurlijk.

Bedankt voor je hulp in ieder geval

config_depliage_multiple.png

Hallo Pierrick,

Als ik het goed begrijp, wil je dan de verschillende uitgevouwen hebben in je tekening voor de laserbitrates?

Als dat zo is, is het eenvoudig, want uw onderdeel is goed ontworpen in multibody met een lijst van gelaste onderdelen.

Aan de andere kant zijn de configuraties nutteloos.

Kijk naar de pc, ik heb een snelle tekening met alleen de standaard configuratie en het doen van de 3 uitgevouwen lichamen.

In "modelweergave" klik je op "lichaamsselectie" verschijnt er een venster van je 3D en selecteer je een vel, vervolgens kun je op "uitgevouwen toestand" klikken

Om zo vaak te doen als je plaatwerk hebt gebogen.

Is dat wat je probeert te doen?

deplie_multicorps.jpg
5 likes

Hallo ik,

Dat is het precies, heel erg bedankt. Ik heb net getest en inderdaad, het is niet nodig om een configuratie te maken.

Hartelijk dank!

Nog een vraag, hoe krijg je je schilderij met de lichamen?

Invoegen - Tafel - Lijst met gelaste onderdelen